همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

کاش کمی قدرشو بدونن

جمعه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۰۹ ق.ظ

چند روز پیش واسه دیدن دوستی که مجری ساختمانه رفتم سر پروژه شون داشتیم گپ میزدیم که یه کامیون آجر سفالی آورد سر پروژه تا خالیش کنن. در طول صحبتمون همه ی حواسم به دوتا کارگری بود که در عرض ۴۵دقیقه  کامیون رو خالی کردن ، به نظرم خیلی کار سخت و سنگینی اومد . در واقع واژه ی سخت کلمه ی کوچکی بود واسه اون کار

از دوستم پرسیدم چقدر میگیرن خالی میکنن گفت نفری ۳۰ تومن البته بعضی وقتا هم پیمانکارا سر همین پول هم چونه میزنن باهاشون. 

من !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ سی تومن؟؟؟؟

گفتم :روزی چند کامیون خالی میکنن 

گفت: اگه کار باشه روزی دوتا اگه نه خیلی از روزا هم کار گیرشون نمیاد

بعد به این فکر کردم که با سی تومن چی میتونه بخره واسه زن و بچه ش؟

با خودم به اون بنده خدایی فکر میکردم که ۳ هزار میلیارد پول بی زبون بیت المال رو برده و یه آبم روش بدون اینکه زحمتی براش کشیده باشه

 جدیدا خیلی وقتا به واژه ی عدالت خداوندی فکر میکنم یعنی چطور ممکنه این اتفاق به این راحتی داره میوفته گیرم که اون کارگر سواد نداره و پست و مقامی هم نداره ولی اینهمه اختلاف طبقاتی؟

کاش فقط بچه ی همچین پدری قدر اون بابا و زحمتش رو بدونه

#همین

  • حامد سپهر

نظرات  (۱۴)

درود بر کارگر باشرف ... درود ...
پاسخ:
واقعا درود
هر وقت با همچین مسائلی رو به رو میشم غم عالم می‌ریزه تو دلم. شاید من بابام کارگر نباشه ولی خب... درک می‌کنم سختی زندگیشون رو. تو این اوضاع اقتصادی همچین پول کمی یه عنوان دستمزد یه شوخیه!
پاسخ:
یه شوخیه تلخه واقعا
 چند روزه فکر منو بخودش درگیر کرده
  • مریــــ ـــــم
  • خرده به خدا نمیتونیم بگیریم وقتی مشکل از خودمونه
    من زیاد دیدم
    پدری رو دیدم که قدرت خرید یه پنیر نداشت
    غم انگیزه
    پاسخ:
    بله مشکل از خودمونه
    ۱۰خط نوشتم و پاک کردم...
    چون سکوت خیلی وقتا منطقی تره !

    پاسخ:
    متاسفانه خیلی وقتا مشکل همین سکوت ماست
    میگن حقوق معلم کمه حقوق کارمند کمه حقوق آتش نشان کمه
    اما هیچوقت نمیگن یه کارگر با ماهی 900هزار تومن چطور زندگیش و به اخر ماه برسونه و اجاره خونه از کجا بیاره...
    ما سه سال اول زندگیمون همون ماهی 30تومنم نداشتیم....
    امسال قراره بره سره یه کاری اونم ماهی یک و سیصد و خونه ای که باید تو تهران بگیریم و حداقل500تومن اجاره خونه باید بدیم و دارو ندارمون و بفروشیم برای رهن خونه...
    اطراف تهران نه خوده تهران....
    صحبت سر عدالت خدا نیست مردم ما رحم ندارن....
    هرکس هرجا بتونه میدزده
    ما تا دیروز با 18هزارتومن میومدیم شمال عید چون مسافر هست کرایه شد30هزارتومن!
    از اون راننده بگیر تا اون بالا دستی هرکس بتونه میدزده...
    پاسخ:
    همینجوره که میفرمایین واقع مردم بیرحم شدن
    چیزی که ذهنمو مشغول کرده اینه که درسته همه چی تقصیر خودمونه ولی خدا چرا صبرش اینقدر زیاده یا اینکه مفهوم عدالت خدا چیز پیچیده ایه واسه ما
    خدا به داد جوان های ما برسه آدم این چیزها رو می بینه از زندگی نا امید میشه
    پاسخ:
    نباید نا امید شد باید کاری کرد
    لب باز کنم سیاسی میشه
    سکوت می کنم ..
    پاسخ:
    بنظرم سکوت کار خوبی نیست باید کاری کرد
    شاید آیندگان بخاطر این سکوتمون بما خرده بگیرن
    باور کن زیاد دیدم صحنه ای رو که بچه ی همون پدر عذابش رو چند برابر میکنه
    پاسخ:
    فقر که از در بیاد تو همه ی بدبختیارو با خودش میاره
    برادرزاده من رشدش کامل نبود تو شکم مادرش دست راستش رشد نکرد،کف دستش و انگشتاش
    خیلی به عدالت خدا شک کردم و دنبالش رفتم...
    برام ثابت شد خدا عدالش حرف نداره و مو لای درزش نمیره الان که سه سالشه میبینم که طبق قانون عدل خدا درسته دشت نداره اما قدرت داره دستاش و همه کارهاش و با همون دست انجام میده!
    و نابینایی که با چشمای نابیناش قالی میبافه!
    پاسخ:
    مفهوم عدالت خدا برا ما درکش سخته
    خدا حفظش کنه برادر زاده تونو
    ممنون
    من برای خودم کاملا حل کردم عدالت و 
    رحمت رو هم همینطور
    دلم میخواد عظمت خدا برام کامل جا بیفته 
    پاسخ:
    امیدوارم هممون بتونیم درکش کنیم
  • آقای سر به هوا :)

  • اون ۳۰۰۰میلیاردی هم خوشبخت نشد
    این بندگان خداهم همینطور!

    یه جای کار این دنیا میلگنه!
    پاسخ:
    حتما هم علتی داره شاید ایراد از خودمون باشه
    کارگری کردم. می دونم چی می کشن تو کار و کجای بدنشون درد میگیره. و باور کن اونا وقت زندگی کردن ندارن
    پاسخ:
    متاسفانه همینطوره:(
  • گرافیست ارشد
  • احسنت ، بله ...
    خیلی ها هستن که دارن تلاش می کنن اما اون چیزی که واقعا مزدشون هست رو نمی گیرن ، و این یعنی ایراداتی که باید در کشور اضلاح بشه .
    البته قطعا خدا حواسش هست ، ولی خب...
    پاسخ:
    کاش این ایرادات زودتر برطرف بشه چون واقعا سخته براشون
  • گرافیست ارشد
  • احسنت ، بله ، انشاالله ...
    پاسخ:
    ممنون ایشالا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">