همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

صد سال تنهایی

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۵ ق.ظ

  "اورسولا گفت:ما از اینجا نمیرویم, همینجا می مانیم, چون در اینجا صاحب فرزند شده ایم.

  خوزه گفت:اما هنوز مُرده ای در اینجا نداریم, وقتی کسی مُرده ای زیرخاک ندارد, به آن خاک تعلق ندارد.

اورسولا با لحنی آرام و مصمم گفت:اگر قرار باشد من بمیرم تا بقیه در اینجا بمانند,خواهم مُرد..."



صد سال تنهایی   

#گابریل_گارسیا_مارکز


پ.ن : من این کتابو نخوندم ولی تعریفشو از یه دوستی خیلی شنیدم ایشالا وقت بشه بخونمش

پ.ن: میگما زشت نباشه ماها درباره قاشقچی اینجا چیزی ننوشتیم. داداش بکشید بیرون از این بنده خدا:))


  • حامد سپهر

نظرات  (۱۶)

  • פـریـر بانو
  • حرف خوزه! چه ربطی داره آخه! :|
    مگه تعلق به اینه که تو مرده داشته باشی اونجا! :|

    :: البته ایثار اورسولا در رابطه با اندیشه و حبّش نسبت به خاکش، قابل تحسینه.

    در مورد پ‌ن دومی واقعا فقط می‌شه سکوت کرد و رفت. آدم بهشون نگاه می‌کنه نمی‌دونه بخنده گریه کنه بره بمیره یا چی! :/
    پاسخ:
    به یکی گفتن اهل کجایی گفت والا هنوز ازدواج نکردم . کلا تعلق داشتن چیز خوبیه بنظرم اینکه احساس کنی یه جایی هست که بهش استناد کنی
  • آسـوکـآ آآ
  • واقعا همینطوره... منم بهش معتقدم!
    همینکه اسمش رو آوردید کافیه :دی
    پاسخ:
    منم معتقدم تعلق ، و شجره داشتن یه جور دلگرمیه
    یعنی اینا فقط منتظر یه سوژه هستن که حواس مردمو پرت کنن ، ولم نمیکنن حالا
    پاسخ:
    بیچاره خانواده ش هم فراموش کردن اینا ول نمیکنن
    خیلی کتاب سنگینیه. بس که آدم بغض میکنه. من هنوزم نتونسنم بخونم. 💔💔
    ادم کلا تعلق ندلشته بلشه بهتره ها... باز نظر شما هم متین..
    پاسخ:
    سنگین از لحاظ نوشتاری؟ یا تعداد صفحات؟ از خیرش بگذرم؟
    تعلق خوبه که :)
  • פـریـر بانو
  • اوهوم. ولی این نظر قاطعانه که مرده باید باشه تا تعلق داشته باشی برام عجیب بود. وگرنه که من هم موافقم که تعلق خوبه. یه جاهایی خیلی خوبه. :)
    پاسخ:
    بله از اون لحاظ که حتما مرده ایی توی اون خاک داشته باشی تا تعلق داشته باشی درست نیست
    ممنون از نظرتون:)
    گذشته از تعداد صفحات و متن ثقیلش توصیفایی داره که آدم هی بغض میکنه. من که اینجوریم نسبت بهش. 

    آره. به جاش جز از کل رو بخون. 🙄🙄


    چون قید ریشه مانع پرواز می شود
    پروانه را بدون پدر آفریده است
    از این نظر ☝️
    پاسخ:
    حالا بغضش زیاد مسئله ایی نیست فوقش هی با خودم تکرار میکنم "مرد که گریه نمیکنه" :)))
    ولی اگه اینجوریه یه تجدید نظری باید بکنم

    جز از کل رو هم تعریفشو شنیدم
    ممنون
    من این کتاب رو نخوندم ولی این جمله رو خودم درکش کردم و جالب بود که این نویسنده هم راجع بهش نوشته.
    پاسخ:
    منم نخوندم ولی منم به ریشه داشتن معتقدم
    من چند وقت پیش "صد سال تنهایی" رو شروع کردم به خوندن، اتفاقات خیلی بدی افتاد و یه مدت کلا تمرکز نداشتم و شایدم ندارم، باز دیشب به دست گرفتم و قصد دارم زود تمومش کنم...
    این دیالوگ تو صفحه های اول کتابه.!
    پاسخ:
    اون دوستم خیلی تعریف میکرد ولی دوستان یه چیز دیگه میگن
  • Aimless Dandelion
  • کتابشو دارم ولی نخوندم خیلی دوس دارم بخونمش وقت مهلت نمیده...
    اون حس تعلق , بهونه ای برای بودن ,چیزی که پابندت کنه به جایی که باهاش غریبی و...
    پاسخ:
    مشکل همون زمانه
    بهونه ی خوبیه اتفاقا برا پایبندی
  • آقای سر به هوا :)
  • تا نندازن گردن بن سلمان و چنجش نکنند ول کن نیستن!
    پاسخ:
    فکر کنم خود قاشقچی هم رضایت بده اینا دست بردار نیستن:))
    مگه خاشقچی تموم نشد قضیش؟
    من که دیگه هیچ اخبازی و دنبال نمیکنم
    بی خبری خوش خبری
    پاسخ:
    تموم شده اینا ولش نمیکنن
    بیخبری بهترین کاره اینروزا
    من سال 94 خوندمش دو تا پست هم براش نوشتم تو وبلاگم. دوست داشتی بخون :)
    پاسخ:
    شما ماشالا کتابخون حرفه ایی محسوب میشین:)ممنون از لینکهایی که فرستادین خیلی به دردم خورد
    اونام فکر کنم بیخبر میمونن میگن خو این تایم و چی بگیم میگن دو دیقه از خاشقچی اخبار بگیم😂😂😂😂
    پاسخ:
    اتفاقا خیلی برنامه ریزی شده دارن این خبر رو ادامه میدن  این وسط مغز مارو میخورن:))
    شمام مثل من بشید بیخبر و خوش خبر
    این دولت که هیچ خبر خوبی ازش درنمیاد
    پاسخ:
    واااااالا بخدا:))
    اگه بخوام نظر شخصی خودمو صرفا بگم،باس بگم بسیار کتاب تفلون ،نچسب و مزخرف و فاقد جاذبه و گیج کننده ای بود فی الواقع... اگه کادو روز تولدم نبود یه جا جاش میذاشتم.. جعبه ی کادوش خیلیی بیشتر به دردم خورد حداقل ساعتامو یه سرو سامونی داد.... و حالا اگه بخوام یه نظر آرومتر و شمرده تر بدم،باس بگم طبق همون مقدمه ی اول کتاب دقیقا کتاب گیج کننده س ،یعنی میدونی چطور؟ یه خانواده ن تقریبا پرجمعیت که تاریخ نزدیک به صد سالشونو با تمام اعضا عنوان میکنه و اسم همه شون تو همه ی نسلها کلا سه چهار تا اسمه که هی تکرار میشه و من خودم یه یاذاشت کوچیک درست کردم اسمارو نموردار درختی کردم که یادم نره کی به کیه...بعد کتاب شدیدا جهش زمانی داره یعنی یکی میمیره خاکش میکنن تمام بعد دوباره ده صفحه بعد ماجراشو ادامه میدن و تو باز گیج میشی که ر
    پاسخ:
    ممنون از راهنماییت ، بله شنیده بودم  کتابی نیست که سلیقه ی منو ارضا کنه  البته سلیقه ها مختلفه بعضی از دوستان هم خیلی تعریفشو کردم
    این الان یه نفر جدیده و تشابه اسمیه یا نه همون خدابیامرزو میگه.... بعدم در کل داستان یه آدم آرومه منزدی رو میخواد بکه که بعد میشه انقلابی تند رو و جنگ راه میندازه و لامصب ول کنم نی....ک در کل دوست من از من میشنوی پول نده بخرش؛از یکی یا از کتابخونه ای جایی بگیرش ببین بعد بیست بیست پنج صفحه اصلا اعصابشو داری ادامه بدی و اصن واست جذاب هست یا نه ، بعد اگه خواستی به کتابخونه ت اضافه کن.... حتی مال منم هست اگه خواستی مال خودمو برات میفرستم..... بازم میگم از نظر من خیلی گوشتلخ و نچسب بود.... امیدوارم واسه تو اینطور نباشه
    پاسخ:
    ممنون ، پس همون کارو میکنم اول از کتابخونه یا از دوستان میگیرم بعد اگه خوشم اومد میخرمش
    گوشتلخ و نچسب:))اولین بار بود در مورد یه کتاب میشنیدم:)
    مرسی از راهنماییتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">