همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

فصلهای برعکس

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۳ ق.ظ

 

برگها هرچی که به مرگ نزدیکتر میشن، خوش رنگتر میشن. بعد از مرگ تازه سکوتشون میشکنه. وقتی باد اونارو زیر و رو میکنه، وقتی زیر پا می‌افتن، سقوطشون و لگدمال شدنشون میشه جزئی از خاطرات عاشقانشون.

زمین، شبیه مرگ می‌شه. اما مردم باور نمی‌کنن. احساس زندگی می‌گیرن. ابرها زار میزننن برا درخت‌هایی که به زمستون نزدیکتر می‌شن و آدما درست وقت گریه ابرها با لبخند دنبال عشقشون میرن و بیشتر این عشق‌ها تا بهار سال بعد تموم میشه. انگار فصلهای آدما برعکس فصلهای زمینه. انگار پاییز، بهار آدماست.

 

#همین

 

گوش کنیم

 

 

  • حامد سپهر

نظرات  (۸)

پاییز: رنگ های معلوم
انسان ها: رنگ های تامعلوم
..
قشنگ بود.
پاسخ:
آدمهای هزار رنگ!

قشنگ خوندین ممنون
بدجوری تو فصل‌های برعکس گیر کردیم.
پاسخ:
دقیقا همینطوره و نمیتونیم خودمون رو با فصلها تطبیق بدیم
کاش چون پاییز بودم، کاش چون پاییز بودم
کاش چون پاییز خاموش و ملال انگیز بودم
برگ های آرزوهایم یکایک زرد می شد
آفتاب دیدگانم سرد می شد
آسمان سینه ام پر درد می شد
ناگهان طوفان اندوهی به جانم چنگ می زد
اشکهایم همچو باران
دامنم را رنگ می زد
وه، چه زیبا بود اگر پاییز بودم
وحشی و پر شور و رنگ آمیز بودم.
پاسخ:
ممنون از شعر زیباتون:)
چه تصویر جالبی از برگ ها و ابرها توی ذهنم ساختید! انگاری هر دو موقع مرگ، حرفی برای گفتن دارند! یا لااقل اون زمان اینقدر صداشون بلند می شه که به گوش بقیه برسه! ابرها در آسمان ساکت راه می روند و ما یادمان می رود اصلا حضور دارند تا وقتی که می بارند! برگ ها بر درختان جوانه می زنند و سبز می شوند و می رقصند اما تا به زمین نیوفتاده اند، صدایشان به گوش ما نمی رسد... انگار مرگ تازه آغاز گفتگوست!!
پاسخ:
نظر لطف شماست:)
تعبیر شما هم خیلی قشنگ بود ممنون
مرگ پایان نیست 
یاد ترانه ی پاییز محمد معتمدی افتادم

باز پاییز مرا یاد تو انداخت ببین
سخت افسرده دل و ساکت و بی رنگ شدم
میروم تا ته این جاده تنهایی
بعد تو باز همان شاعر دلتنگ شدم
پاسخ:
خوش اومدین بانو:)
ترانه‌ش عالیه
ایشالا که پاییز پر از خبرای خوب باشه براتون
آدمهای یکرنگ پاییز چند رنگ، بیشتر و بیشتر ...
پاسخ:
کاش هزار رنگی آدمها هم مثل پاییز بی شیله پیله بود:)
  • کلنگ همساده
  • عاشق جمله آخر شدم. "انگار پاییز، بهار آدمهاست". چه تشبیه زیبا و فوق العاده ای. با اجازه شما می خوام در آینده نزدیک نقل قولش کنم.
    همین چند روز پیش میان یک جنگ متراکم و پاییزی پیاده راه می رفتیم و از تنوع رنگ ها لذت می بردیم.
    پاسخ:
    لطف شماست ممنون
    جنگل توی پاییز محشره خوشبحالت:)
    خدا میخثاد نشون بده مرگ تلخ نیست
    مرگ خیلی هم لذت بخش و شیرینه
    شروع یه عاشقانه ست....
    پاسخ:
    در قرآن هم هست که ما وقتی میمیریم تازه متولد میشیم و طبیعت هم از این قضیه مستثنی نیست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">