همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

حق همسایه!

سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۱۵ ب.ظ

عادت دارم تو شرکت همه ی بچه های تیممون رو به اسم کوچیک صدا کنم . چند روز پیش اصغر اومده بود که برگه مرخصیش رو امضا کنم . بهش گفتم چرا اسمت توی سیستم هادی ـ ولی همه تو رو اصغر صدات میکنن؟

گفت : من اصالتا اهل قائناتم وقتی سال 76 اونجا زلزله شد پسر همسایه روبروییمون که اتفاقا اون هم اسمش هادی بود زیر آوار موند و فوت کرد از اون به بعد خانواده م بخاطر احترام به همسایه مون اسم منو جلوی اونا صدا نکردن و منو اصغر صدا کردن و دیگه از اون به بعد همه منو به این اسم میشناسن.

یعنی احترام به همسایه در حد لالیگا !!!

اونوقت ما یه همسایه داریم چندین ساله نتونستیم بهش بفهمونیم شبا ماشینش رو جلوی پل خونه ی ما پارک نکنه


#همین


  • حامد سپهر

نظرات  (۲۸)

  • آقای سر به هوا :)
  • بزار از همسایه های ما نگم برات
    البته همشون اینجور نیستن:/
    پاسخ:
    اصلا همسایه ی خوب نعمتیه برا خودش
    سلام :)

    قدیما حرمت ها بیشتر حفظ میشد ...
    پاسخ:
    قدیما همسایه ها محرم همدیگه بودن اصلا
    آقا قائناتی ها همشون همنیطورین :)
    پرچ بالاس :)

    البته خودم تو مشهد به دنیا اومدم، منتهی پدر و مادر از خراسان جنوبین و بزرگ شده هموین حوالی قائناتن
    پاسخ:
    ما ارادت داریم خدمتشون:)
    چقدر فهم و شعور داشتند آخه :)
    حیف که این دوران صمیمیت رو ندیدیم ... 
    پاسخ:
    در حد لالیگا اصلا:)
    اینروزا کسی بی منت و بی علت قدمی واسه کسی بر نمیداره
    خب باید با زبون ناخوش بفهمونید!!
    یه بار فور اِوِر!
    پاسخ:
    تو عالم همسایگی نمیشه خب ما که مثل اون نیستیم
    منم کسی رو میشناسم‌که بعد فوت پدر صمیمی ترین دوستش،دیگه پدرش رو م... خان صدا میکرد و بابا نمیگفت:)
    پاسخ:
    الانه کم پیدا میشه که اینجوری احترام نگه دارن
    یه همکاری دارم که بچه دار نمیشن یکی از همکارای متاهلمون به همه تاکید میکنه هیچوقت پیش اون از بچه شون تعریف نکنن
    چرا نتونستین؟؟
    اگه پنچرش میکردین میفهمید دیگه!وقتی کسی حق و حقوق حالیش نیست جور دیگه ایم میشه برخورد کرد؟
    پاسخ:
    آخه یه عمر رومون تو روی همه نمیشه که خودش باید رعایت کنه
    من بابت یه چیز خدارو شکر میکنم..کوچه ما یه طرفش پشت یه اپارتمان و طرف دیگش خونه ما3همسایه یعنی کوچه یجورای اختصاصی ما سه همسایس که الحق همسایه هامون عالین و باشعور

    برای همین باهاشونحرف بزنید بگید دوست نداریم کدورتی پیش بیاد ولی لطفا اینکارو نکنید که ما مجبور به کاری بشیم که درست نیست.چندبار تذکر و هشدار بعدش...
    پاسخ:
    جالبه خیلی هم متشخصه نمیشه چیزی بهش گفت
    شما جزو برگزیدگانید پس :))
    آخی...
    چقدر با معرفت...
    پاسخ:
    اصلا خراب این مرامشون شدم:))
    همسایه خوب نعمته بخدا
    پاسخ:
    جزو بزرگتریناش
    آخرین بار یادمه رفتم کوبوندم سقف ماشین همسایه روبرویی و گفتم جنگله دیگه آدم زندگی نمیکنه که تو کوچه!
    یه مشت حیوون دور هم جمع شدن:/
    7صبح ماشین و میاره بیرون صدای ضبط تا آخر کسی هم چیزی بهش بگه میگه جلو در خونه خودمه دلم میخواد و قیل و قال م
    به من که چیزی نگفت ضبط و خاموش کرد:/
    پاسخ:
    ایول خشونت:))
    خداییش نمیشه هرروز با یکی کل کل کنی اذیت میشه آدم
    چه آدمای باشعوری‌ن مامان و بابای هادی :)
    خدا حفظشون کنه
    پاسخ:
    مافوش شعور اصلا:)
    حالا چرا اصغر آخه یه اسم شیک تر خب :))
    ما هم یه همسایه روبرویی داریم کشته مارو رسما۰یکی از بدترین کاراش اینه که مغازه زده روبرو در خونه ما دقیقا و خانوادگی مارو چک میکنن و کاملا برانداز و حتی میپرسن فلانی کجا میره یا فلان روز کی بود اومد خونتون یا داری کجا میری :/
    یه همسایه سمت چپی دیوار به دیوارم داریم کفتربازه پسرش و میومد پشت بوم دید میزد حیاط مارو۰بماند که حیاطمون پر از پر و سنگ شده بود و مجبور شدیم کل حیاط رو ایرانیت بزنیم :/
    یه همسایه راستی هم داریم معتادن قبلا اینم کفترباز بود ولی الان سر به راه شده ولی بازم من ازشون میترسم۰
    امنیت و همسایه های خوب موج میزنه واسه ما :/
    پاسخ:
    این کاراگاه بازی بعضی همسایه ها معضلیه برا خودش سرشون تو زندگیه بقیه س
    عجب همسایه هایی دارین خدا صبر بده بهتون:))

    منم باخودم گفتم خب حالا چرا اصغر؟؟
    پارکینگ که خوبه
    ما هنوز نتونستیم به همسایه بالاییمون بگیم به کره اسب هات بگو ساعت ۱۲ شب به بعد که ما خواب هستیم یورتمه نرن!
    پاسخ:
    کره اسبها:)))
    یعنی قدیم حتی در زمینه ی همسایگی هم بهتر بود از الان
    پاسخ:
    یه جوری شده همه چیز ورژن قدیمیش خوبه:)
    من اصلا اهل کل کل و دهن به دهن گذاشتن به خصوص با مردای همسایه نیستم
    چون اولین بار بود و انتظار نداشت تاثیرگذار بود:/
    بعد اون روز صدای آهنگای مسخرش به گوشمون نرسید
    خیلی هم بدسلیقه بود تو انتخاب آهنگ قشنگ احساس میکردی ارکست اومده داره برا عروسی مینوازه:)
    پاسخ:
    پس اگه مثلا شجریان میذاشت خوب بود:))
    چه تاثیر گذار هم بوده یاد بگیرم امتحان کنم :))
    آره والا . اون موقع که ایران بودم شبا خواب نداشتیم میگفتیم بهش هم میگفت همینه که هست 
    پاسخ:
    ایران بودین؟؟؟

    واقعا عالی
    پاسخ:
    لطف داری
    شجریان از دختربندری تو مال منی بهتره=)
    حتما امتحان کنید یه داد بزنید سرش اگر ادب نداشته باشه غرور داره
    پاسخ:
    دختر بندری خوبه این سیستم که میبندن دوبس دوبس میکنه فاجعه س :))
    آخه سر یه مرد شصت ساله چه دادی بزنم خودش باید بفهمه
    آره اول زندگیم که ایران به دنیا اومدم :))
    پاسخ:
    الان کجایی مگه؟؟
    ایران نیستم . خارج از کشورم
    پاسخ:
    موفق باشی
    سپاس
    در مورد آهنگ و همسایه شد.
    همسایه پایینی ما دقیق نمیدونم ولی فکر میکنم موسیقی رو حرفه ای کار میکنن بعد زمان کنکور که من معمولا خونه تنها بودم و درس میخوندم اینقدررر زیبا پیانو میزد من کلی از درسامو با موسیقی متن پیانو خوندم...اصلا خیلی‌ خوب بود:))
    پاسخ:
    تا باشه از این همسایه ها باشه
    ما شانس نداریم اگر هم همسایه ی هنرمند داشته باشیم حتما عاشق طبل میشه اونهم ترم اولی:)))
    حالا چرا اصغر :)))
    من اسم این کار را نمیذارم احترام میذارم انسانیت،  چون احترام تا حدودی اجبار همراهش هست ولی انسانیت نه... اگه دنیا پر می شد از این آدم ها که حواسشون به ریزترین مسائل هست تا کسی رنجیده نشه.  بهشت تر میشد.
     اشکال نداره :) نهایت اینه صدا می  کنید بیاد برداره ماشینو.
    پاسخ:
    اصغر چه کم از کامران دارد   چشمهارا باید شست :))
    کاش دنیا پر از انسان بشه
    مرحوم شریعتی میگه : آدم شدن چه مشکل انسان شدن محال است
    حالا محال هم نیست اگه حواسمون به همدیگه باشه
    کد امنیتی رو بردار
    چون پست خیلی عالی بود :)
    سلام
    پاسخ:
    علیک سلام جناب دچار:)
    ممنون لطف داری
    چشم برداشتمش حواسم نبود فعاله
    بصورت خودجوش رو صندلی داغ نشستین؟ ایول
    از اون آدم های کمیاب روزگار بودن حتما
    پاسخ:
    حتما
    از اون آدمایی که نسلشون داره منقرض میشه
    گل‌های جلو در خونه مارو‌ می‌چینن، نمیذارن حتی غنچش باز بشه خودمون ببینیم! منم مجبور شدم کامنت بذارم زیر کارشون؛
    ”چینندگان عزیز!
    اگر دوست دارید خودتون بکارید،
    و خشونت علیه گل‌محمدی‌های ما رو تموم کنید |: “

    تازه مورد داشتیم، کنده، کاشته جلو در خونه خودشون!
    پاسخ:
    اون چینندگان و جلوی در خودشون کاشندگان دیگه از اون همسایه هان
    همون که جای ناهار نمیخورنتون خیلیه:)))
  • مریــــ ـــــم
  • دمشون گرم واقعا!
    حالا همسایه ما صدددبار بهش گفتیم و حتی خواهش کردیم ماشیناشونو پشت دیوار ما نزنن ولی مث بز فقط سرشونو تکون میدن
    :|
    پاسخ:
    به بز هم نمیشه چیزی فهموند:)))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">