همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

روز جهانی پادکست

سه شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۳۷ ب.ظ

8 مهر روز جهانی پادکست بود و من نتونستم این مطلبو اون روز بزارم اینجا.

پادکست (به انگلیسی: Podcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعه‌ای از پرونده های رسانه دیجیتاله که توزیع اون در اینترنت با استفاده از فید صورت می‌گیره، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخش‌کنندهٔ موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخشه. این روش ارائهٔ محتوا در سال 2004 محبوبیت و گسترش پیدا کرد و گاها به اون رادیوی اینترنتی هم گفته می‌شه.


حالا چرا اینو گفتم ، خیلی وقت بود تو ذهنم این فکر وول میخورد که چی میشه ما وبلاگ نویسا بعضی وقتا یه پستهایی رو بصورت پادکست به اشتراک بزاریم یعنی بجای اینکه پست رو بنویسیم با صدای خودمون برای مخاطبا بخونیمش.

چون حس میکنم خیلی وقتا اون احساس یا عمق مطلب یا قوت و ضعف یا تحکمی که پشت هر کلمه یا جمله هست با نوشتن به مخاطب منتقل نمیشه و شاید فقط خود نویسنده اون مطلب بتونه اون حس رو به زبان خودش منتقل کنه.

میخواستم نظرتون رو در اینمورد بدونم.


#همین

  • حامد سپهر

نظرات  (۱۰)

یه عده صداشون آنقدر دلنشینه که وقتی صوت میذارن
دیگه آدم حواسش نیست چی داره میگه و فقط به صدا گوش میده

بعضیا هم انقدر نخراشیده که حتی اگر یه پست زیبا را هم بخونه
زودی کلید قطع صوت را میزنی

پاسخ:
خب صدا یه چیز خدا دادیه و نمیشه به کسی بخاطر صداش ایراد گرفت فکر میکنم مهم خود مطلبیه که خونده میشه
  • مریــــ ـــــم
  • ماهایی که صدامون نخراشیدست چی؟
    پاسخ:
    ورزشکارا که صداشون خوبه بخصوص رزمی کارا:)
    الان من مثلا انتظار داشتم این پست یه پادکست باشه :دی

    + خیلی خوبه کما این که بعضی دوستان هم این کار رو میکنن :)
    پاسخ:
    نه دیگه من پیشنهاد دادم نظر دوستان رو بدونم شاید یه چالشی راه بیوفته
  • وسایل آرایشگری
  • ممنون بابت مطالب خوبتون من همیشه وبلاگتون دنبال میکنم
    پاسخ:
    ممنون از شما
  • آقای سر به هوا :)
  • از کیفیت مطالبم که بگذرم
    صدام بدرد مداحی های تهدید داعش میخوره:|

    چطور خودت اولین نفر شروع کنی؟
    چندتا پست که بزاری بقیه هم همراهی میکنند:)
    پاسخ:
    الان نون تو نوحه س :))
    نه من پیشنهاد دهنده م تا دوستان یه تکونی بخورن:))
  • بهارنارنج :)
  • اقا چه توقعا دارین ما محیط اروم ازکجا بیدا کنیم؟من گاهی همون وویسم میخوام بدم داداشم رد میشه میفهمه میگه بععععع:|
    پاسخ:
    :))))))))
    مهم مطلبشه نه کیفیت وویس
    ایده‌ی جالبیه ولی من اصولا حال ندارم پادکست گوش بدم :/ دانشمندان هنوز در تلاشن دلیلشو کشف کنن :|
    پاسخ:
    پس هنوز به اون درجه از تنبلی نرسیدی که حوصله پست خوندن نداشته باشی جای خوشحالیه:))
    من که این کار رو خیلی انجام میدم:)
    پاسخ:
    اتفاقا اولین نفری که به ذهنم رسید پستهاشو پادکست میکنه شما بودی
    کار جالبیه
    من خیلی دوست دارم :)) ولی عده‌ی زیادی حوصله ندارن بشنوند.
    پاسخ:
    کور بشه هر کی دوست نداشته باشه نشنوه:)))
    من قبلنا تو ذهن خودم برای بلاگرها شخصیت میساختم ناخوداگاه بعد که تلگرام اومد و عکس بعضیاشونو دیدم اولین شک بود،بعدتر که بعضیاشون پادکست گذاشتن تطبیق صدا با شخصیت ذهنم اینقدر شک بزرگی بود که گوش نمیدادم.
    اما خیلییی ایده خوبیه.
    نمیدونم قبلا کسی بود هیژده رو دنبال کنه یا نه اما هیژده اولین بلاگری بود که من دیدم پادکست میذاره و پادکست های فوق العاده ای هم میذاشت،هنوز تو لپ تاپم دارمشون و گاهی گوش میدم:)
    ایده ی خوبیه برای بعضیا عالیه در واقع!
    پاسخ:
    دقیقا همینه یه وقتایی تو ذهنمون یه ویژگیها و چهره ایی از کسی که وبلاگشو میخونیم میسازیم ولی صدا کمک میکنه اون لحن و بیان و حتی روحیه شخص ملموس تر بشه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">