همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

مستحق!!!

يكشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۸ ب.ظ

چند روز پیش که اول ماه صفر بود مادر سفارش کرد یه صدقه در بیام یا بدم یه گوسفندی یا خروسی قربونی بکنن و بدیم به یه مستحق، چون معتقده ماه صفر خوش یمن نیست یا به قولی سنگینه !!

فلسفه این رسم رو واقعا نمیدونم ولی بشخصه بهش اعتقاد ندارم .

یاد انیمیشنfree birds افتادم که بوقلمونها تصمیم گرفتن واسه اینکه توی روز شکر گذاری (به انگلیسی: Thanksgiving Day)خورده نشن یه فکری بکنن بنظرم اینجا هم گوسفندا و خروسها باید دست بکار بشن :))

عصری موقع برگشتن از شرکت واسه اینکه حرف مادر زمین نیوفته و به دلش نیاد رفتم سمت شوش و یه خروس چاق و چله گرفتم ( گوسفند خیلی گرون بود انصافا) و همونجا بریدن و بعد اون مشکل اصلی شروع شد اونهم پیدا کردن مستحق واقعی.

با خودم گفتم واقعا مستحق به کی میگن ؟؟ توی مسیر چندتا نون خشکی دیدم از اینا که ضایعات جمع میکنن گفتم خب میدم به اینا ولی با خودم گفتم اینا بازم منبع درآمدی دارن و یه حقوق بخور نمیر.

بعدش با خودم گفتم شاید مستحق همون آقایی باشه که سر یه 500 تومنی با یه دستفروش چونه میزنه ولی دیدم لباسی که تنشه راحت 500_ 600 هزار تومن پولشه و مطمئنم موقع خریدنش اینقدری که اینجا چونه زده اونجا نزده. گفتم شاید مستحق همون آقای شاسی بلند سواریه که پول نداره یه شاخه گل از بچه گل فروش پشت چراغ قرمز بخره . یا شاید هم اون پیمانکاری که سر برج پول کارگراشو نداده ! تو این فکرا بودم که مامان زنگ زد گفت: اومدنی میوه هم بخر .

داشتم میوه ها رو سوا میکردم و میریختم تو نایلکس که چند تا جعبه میوه پلاسیده نظرم جلب کرد به شوخی گفتم: اینا برا اینه که بریزیشون تو چرخ گوشت و لیته درست کنی و بدی به خورد مردم ؟:))

گفت: نه آقا ما از اون کاسباش نیستیم این میوه ها هم مشتری داره ، یه عده مستحق آبرومند هستن که عصرا میان اینارو میبرن .

گفتم : پس این خروس رو هم بده به یکی از مستحق تریناشون


#همین

  • حامد سپهر

نظرات  (۲۰)

قبول باشه. بلا به دور.
دنیای بدی داریم.
پاسخ:
ممنون از لطفتون
خییییلی بد:(
  • آقای سر به هوا :)
  • قبول حق:)
    الان چون به اون مستحق کمک کردی خدا بیشتر از قبل هواتو داره؛فکر کنم یه همچین فلسفه ای داره!


    اون پیمانکاره سرساختمان که پول کارگر نمیده جدا خیلی نیازمنده:))
    ما اینورا یه پیمانکار داریم موقع نذری رفت ۵تا گرفت امد گذاشت تو ماشین کتشو عوض کرد برگشت تو صف ۵تا دیگه گرفت:))
    قشر مظلومین😂😁😁
    پاسخ:
    ممنون از لطفت
    آره واقعا قشر مظلومی هستن:))
    قبول باشه :)

    اون تیکه اخر و پیدا شدن مستحق جالب بود :)
    پاسخ:
    قبول حق ممنون از لطفتون:)
    دیروز که رتبه ی الکسای سایت رو چک میکردم دیدم برای اولین بار بعد از حدود شش ماه، رتبه مون سیر نزولی داشته و توی رنکینگ گوگل هم یکی از رقبا رتبه ی اول رو گرفته، ناراحت شدم چون فکر میکردم اتفاق بدی داره میوفته، وقتی به مستر ژ گفتم، یهو یادم افتاد که ماه صفره و احتمالا اینم از نحسی های این ماهه :))
    جالب ترین بخش ماجرا توضیح دادن شومی ماه صفر برای مستر ژ بود!
    ولی من اعتقاد دارم به سنگین بودن این ماه، چون توی روایت هامونم بهش اشاره شده
    پاسخ:
    حالا من فکر میکنم چون زیاد در موردش گفتیم هر اتفاقی که میوفته بیشتر ربطش میدیم به ماه صفر
    در حالی که فرقی نمیکنه صفر هم یکی از ماههای خداست
    بابا میدادی به ما خب :)
    پاسخ:
    شما ماشالا بچه مایه داری به شما نمیرسه:))
  • ریزوریوس ❤:)
  • قبول باشه
    پاسخ:
    قبول حق
    ممنون
  • سوته دلان
  • سلام

    منم به بدیمنی ماه صفر اعتقاد ندارم.
    خود خدا گفته « ولاتسب الدهر، ان الله هو الدهر»
    به روزگار دشنام ندهید که خداوند خودش روزگار است.

    اما خب خوبه که آدم همیشه اول هر ماه یه صدقه ویژه ای کنار بذاره...
    حالا نه لزوما خون ریختن...

    ضمن اینکه صدقه همیشه شامل مستحق نیست، یه وقتا تو بستگان و آشنایان هم مستلزم دریافت صدقه هستن...
    البته نه صدقه به معنای عام و بدش!

    ببخشید اولین باره اومدم اینجا و خیلی هم حرف زدم... :)
    پاسخ:
    اولا که خوش اومدین و قدم رنجه فرمودین ممنون
    بعدشم اینجا واسه حرف زدنه دیگه راحت باشین
    راستش منم اعتقاد دارم روزهای خدا همشون مثل هم هستن این ماییم که اسم روشون میزاریم
    نه ربطش نمیدیم واقعا
    شومی و نحسی به نظرم وجود داره
    همون طور که خوش قدم بودن و سایر انرژی ها هست
    پاسخ:
    منم فکر میکنم این نحسی و شومی یا خوش یمنی بیشتر بخاطر همون انرژی مثبت و منفی هست که میدیم و میگیریم و به ماه خاصی ربط نداره
  • بهارنارنج :)
  • بد یمن نه!ماه صفر ماه غمه ماهیه که همش غم و اندوه بوده برای اهل بیت!و شهادته،برای این ماه صفر ماهه اندوهه،
    و دعای ماه صفر تاحالا خوندینش؟چقدر حرف توشه و قشنگه؟
    پاسخ:
    قبول دارم ولی خیلیا بیشتر کارهاشون رو دوست ندارن ماه صفر انجام بدن مثل خونه خریدن یا معامله کردن یا خیلی کارای دیگه
  • بهارنارنج :)
  • و درضمت نحس و بد یمن بودن در هیچ کدوم از ماهای اسلامی نبوده و این حرف شایعه و بدعته!
    و ماه صفر ماه مصیبته اهل بیته..
    و فقط ما ساعتی در روز یا روزهایی داریم که به اصطلاح نجومی میگن قمر در عقربه!فقط میگن دراون ساعات و روزها که نهایتا ماهی یک روزه یا نمیدونم تو نت بزنید میاره،میگن فقط دراون ساعات بهتره کارای مهم و اساسی مثل ازدواج و..صورت نگیره همین
    پاسخ:
    قمر در عقرب رو شنیدم ولی زیاد روش زوم نکردم ببینم چیه
    الکی میگن
    ما خوشه سه بودیم
    پاسخ:
    با شاسی بلند دیدنت نزن زیرش:))
  • مریــــ ـــــم
  • دفه بعدی مستحق خواستی به خودم بگو
    پاسخ:
    شما که قشر مرفه محسوب میشی شما دیگه چرا:))
  • آسـوکـآ آآ
  • منم قبول دارم سنگینه...
    چه کار خوبی کردید. :-)
    شاید چون بعد از محرم که یک ماه عزاداری کردیم و اشک ریختیم و این گریه ها ادامه داره تا اربعین و بیست و شهادت پیامبر و شهادت امام حسن و شهادت امام رضا و شهادت حضرت رقیه
    گفتن که سنگینه تا حرمت این ماه هم حفظ بشه و خیلی شادی و پایکوبی نکنیم
    فکر میکنم تو احادیث هم اومده باشه و دعای هرروز ماه صفر هم اشاره میکنه که من و از هم و غم نجات بده....
    منم یه وقتایی بدجور ذهنم درگیر مستحق واقعی میشه
    همسایه ماهم همسرش کار نداره و از کمیته پول میگیرن و کلی خیریه دیگه اما خانمِ از کل خانم های کوچه بیشتر طلا داره:/
    پاسخ:
    آخه معامله کردن و شروع به بافتن بافتنی یا فرش کردن و ... که شادی و پایکوبی نداره اونارو هم خیلی معتقدن نباید تو این ماه انجامش داد
    واقعا اونقدر مردم غیر قابل تشخیص شدن که واقعا نمیشه مستحق واقعی رو تشخیص داد
    آقا!! تیبا شاسی حساب میشه آیا؟ :|
    پاسخ:
    تیبا ماشین دم دستیه اصلش شاسی بلند که رو نمیکنی:)
    :)))))
    پاسخ:
    :))
    این چیزا که گفتید خرافاته که وارد کردن...
    خرافه کم نداریم
    پاسخ:
    ولی همین خرافات مشتری زیاد داره متاسفانه
    نسل ما نباید اجازه بده:)
    واقعیت و خرافه رو باهم قاطی میکنن به خوردمون میدن باعث میشه واقعیت هم کنار بذاریم
    پاسخ:
    متاسفانه اجازه ش خیلی وقتا دست ما نیست و یه جریان هدایت شده س
  • פـریـر بانو
  • قبول باشه...
    یه وقت‌هایی اتفاقات یه‌جوری مثل پازل چیده می‌شه که آدم می‌مونه تو کار خدا...
    پاسخ:
    ممنون قبول حق
    درسته یه وقتایی همه چیز جور میشه
    قبول باشه
    پاسخ:
    قبول حق، ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">