همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

کار و کارگر

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸ ب.ظ

حدودا دو هفته پیش سر یه پروژه ایی بودیم ،یکی از نیروگاههای برق حومه تهران برای راه اندازی ایستگاه ، تا نزدیکهای عصر کار کردیم و ترانس آماده کلید زدن شد که متوجه شدیم ترانسفورماتور نشتی روغن داره(داخل ترانسفورماتورهای نیروگاهی و ترانسهای توزیع برق، روغن Z میریزن که وظیفه  خنک کاری ترانس رو برعهده داره) ناظر پروژه که خیلی هم آدم کارنابلد و گیری بود گفت که با خدمات پس از فروش شرکت ترانسفورماتور. . . تماس بگیرن تا بیاد محل نشتی رو جوشکاری کنه تا نشتی برطرف بشه . خلاصه تماس گرفتن و اونا هم گفتن جوشکارهامون ماموریت رفتن و تا دو روز دیگه میان منم گفتم ما نمیتونیم دو روز دیگه اینهمه مسیر رو بیاییم و دوباره همین پروسه رو تکرار کنیم . یه جوشکار دیگه بیارید. اونا هم همچین شخصی که سرتیفیکیت (یه جور شناسنامه و گواهینامه جوشکاریه)جوشکاری داشته باشه نداشتن. گفتم اجازه بدین خودم جوشکاریش کنم (بنده مدرک جوشکاریه بین المللی از شرکت الین اتریش رو دارم) ناظر گفت نمیشه و مسئولیت داره برا من اگه حین جوشکاری ترانس منفجر بشه به شعاع دویست متری هیچکس زنده نمیمونه ، گفتم : مسئولیتش پای من اگه نشتی برطرف نشد شما هزینه ی نصب ترانس که حدودا هفتاد میلیون پول بود رو نده.

همکارا گفتن : ولش کن به ریسکش نمیارزه گفتم من راهشو میدونم.

خلاصه یه لباس کار یکی از پرسنل اونجا گرفتم و پوشیدم  و ترانس جوش آوردن و شروع کردم به جوشکاری، نزدیک نیروگاه یه دبیرستان پسرانه بود که در طول مدتی که ما اونجا بودیم هر زنگ تفریح صدای ناظم یا مدیر مدرسه پشت بلندگو میومد، که واقعا باید جایزه فحش برتر رو به این آقا اعطا میکردن ، یعنی با چنان لحن و ادبیاتی با بچه ها حرف میزد که من چند بار من اعصابم بهم ریخت خواستم برم بگم آقای نه چندان محترم شما وظیفه ت آموزش بچه مردمه نه یاد دادن ادبیات در شان خودت.

خلاصه از موضوع منحرف نشیم حین جوشکاری یه مادر و پسر از اون دبیرستان اومدن بیرون ، مادر داشت با لحن تندی بچه رو نصیحت میکرد از کنار ما که رد میشدن رو کرد به پسرش گفت اونقدر درس نخون که یه حمال بشی مثل اینا!! یعنی دقیقا به من اشاره کرد

من:!!!!!!!!!!!!!:(

مدرک مهندسیم!!!!!!!!!!!!:(

گواهینامه بین المللی جوشکاریم!!!!!!!!!!!!:(

حمید معومی نژاد!!!!!!!!!!!!!:(

همکارام:))))))))))))))))))))

ناظر پروژه:))))))))))))))))

خلاصه همین دیگه:)))

میخوام بگم که دوستان عزیز لطفا دیدگاهتون رو نسبت به کار و گارگر و کسایی که زحمت میکشن واسه آبادی این مملکت عوض کنید


پ.ن : من از همینجا حمایتم رو از کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه و همه کارگرانی که مظلومانه و فقط و فقط  بخاطر درخواستهای صنفی اعتصاب کردن اعلام میکنم و همچنین اعلام انزجار میکنم از اونایی که حق این کارگرا رو میخورن و به اعتصابشون انگ سیاسی میزنن


#همین


  • حامد سپهر

نظرات  (۱۸)

  • آسـوکـآ آآ
  • وای همه رو با خاک یکسان کرد :))))
    پاسخ:
    یعنی نابود شدم:)))
    همه جوره همه چی میلنگه.
    در شگفتم من نمی پاشد ز هم دنیا چرا...
    پاسخ:
    یه وقتایی هم شیرینیه کار واسه همیناس
    یاد نقی توی سریال پایتخت افتادم :))
    پاسخ:
    آره شبیه همون قضیه بود:))
    چه ریسکی کردین شما.
    😐😐
    مادر محترم رو باورم نمیشه.
    پاسخ:
    ریسک نداره اونا کارنابلد هستن
    دو سوم ترانس روغنه حدودا ۹ هزار لیتر یک سوم بقیه ش گاز ازت پر میشه اون گاز که تخلیه بشه دیگه بیخطره اون آقا یه چیزی شنیده بود نمیدونست قضیه چیه
    مادره بی اعصاب بود:))
  • مریــــ ـــــم
  • الان زنده ای؟!
    تا شعاع ۲۰۰متری چی؟اونام زندن؟؟
    ۷۰میلیون چی شد؟؟اونم زندست؟؟
    من برم درس نخونم که مثل تو نشم :))
    پاسخ:
    هی نفسی میادو میره :))
    از اونا خبر ندارم هوا آلوده س دیده نمیشن:))
    راستی هزینه جوشکاری ما رو ندادن خوب شد گفتی کم کم پونصد تومن میشد:)
    ما عاقبت فرار از مدرسه ایم:))
  • بهارنارنج :)
  • آخی چه گناه😁😁پامیشدین مادررو جوش میدادین به این دستگاهه به بچه هم میگفتین برو حالشو ببر
    پاسخ:
    مادره دیگه طفلی اعصاب نداشت:))
  • Aimless Dandelion
  • خسته نباشید... ریسک پذیری !!!
    هرشخصی تو هر جایگاهی اول از همه یک انسانه مثل همه نیاز به احترام ،توجه ،محبت داره ولی نسبت به کارگرای عزیز مردم گاهی اوقات کم لطفی میکنن ... دیدشون نسبت به زحمت این عزیزان کوتاهه...
    *کادر مدرسه های پسرونه، دبیرستان باشه ،منطقه ای که وضع مالی بچه ها زیاد خوب نباشه دیگه واقعا نمیشه جلوشونو گرفت
    پاسخ:
    انصافا درسته با پسر دبیرستانیا باید یه مقدار تند حرف بزنن تا حساب ببرن ولی اون آقا رسما همه ی مرزهای فحش رو فتح کرده بود
    جالب اینه کسی هم به حرفش گوش نمیکرد
    و من هنگ اون قسمتم که اگه ترانس منفجر بشه چه ریسکی کردید!
    نگاهمون مثل نگاه این مادر بوده که اینقدر بیکار مونده رو دستمون دیگه
    البته یکی از دلایلش اینه ها بقیه اش بماند:)

    پاسخ:
    ریسک که داره ولی ما دیگه راهشو بلدیم:)
    واقعا من فکر میکنم کار زیاده تو این مملکت ولی از بس به جوونا القا کردیم کار مال تراکتوره همه دنبال پشت میز نشینی و راحتین
    ما هم حمایت خودمونو از شما و از همه ی کارگران زحمتکش اعلام میکنیم :)
    پاسخ:
    لطف میکنید ممنون:)
  • آقای سر به هوا :)
  • داشتم به این فکر میکردم که مدرک بین المللی داشتن چقدر خفنه که به رسیدم به حرف اون خانومه:)))

    پ.ن: ما گفتیم و دردا ریشه کن شد؟!
    پاسخ:
    مدرکش توفیق اجباری بود که گرفتم وگرنه ربطی به رشته کاری ما نداشت
    کاش بشه
    یعنی هر وقت پست انتقادی میخونم کل حسرت هام زنده میشه، مگه ایراد ها یکی دوتاست که با دعا کردن و ای کاش گفتن حل بشه😔
    همین که دغدغه ی منم هست که بچه ها بیشتر از این که باسواد باشن، مهارت بلد باشن بتونن یه کاری بکنن که نفس این مملکت بیشتر از این به شماره نیوفته.
    شما حرف مادرِ عصبانی رو به دل نگیرین، مامانا جلوی مدرسه خیلی حرفها میزنن که اعتقادی بهش ندارن😁
    پاسخ:
    بله همینطوره کار از دعا کردن گذشته ، باید آستینارو بالا زد
    ایشالا که شما هم موفق باشی تو کارتون
    آره میدونم مادره دیگه:))
    وای چه ضد حالی :)))
    حقش بود ترانسو یه جور منفجر کنید که مدرسه‌هه هم باش بره رو هوا :/
    پاسخ:
    منفجر!!؟ کمه کم هفت هشت میلیارد پول اون ترانسفورماتوره:)
    یاد اون قسمت پایتخت افتادم خانمه نقی رو برد خونش بشه درس عبرت بچه که اگه درس نخونه کارگر میشه!!!
    تقصیر دولت مردهاست که انقدر حقوق کارگر و ناچیز کردن که از بالا نگاه میکنن به کارگر
    پاسخ:
    آره شبیه اون بود:))
    دولت مردها !!اصطلاح جالبیه
    :((((((((((((((((((((((((
    پاسخ:
    :))
    نظر ما درباره ی همه چی اشتباهه.
    وقت کردی بهم سر بزن.
    پاسخ:
    حالا نه همیشه:)
    چشم
    دوست مامانم تعریف میکرد یکی از بچه های مدرسه درس نمیخوند و بعد یه مدت گفتیم مادرت بیاد مدرسه ببینیم تو خونه چیکار میکنی و.مامانه روز بعد می ره مدرسه هنوز اینا حرف نزدن شروع میکنه بچه رو فحش دادن و میگفته تو کی آدم میشی لااقل درس بخون بزرگ شدی یه شِلَه معلم شبیه اینا بشی.میگفت ما هیچ ما نگاه
    پاسخ:
    نابودشون کرده :)))
    (((:
    یه جوابی بهش می‌دادید خب. من اگه بودم شب خوابم نمی‌برد ((:

    + هپکو رو نگفتید.
    پاسخ:
    مادره دیگه اینروزا اعصاب ندارن بنده خداها
    بله هپکو و همه کارخونه هایی که درگیر این مسئله هستن

    :)))))))))
    یعنی یه حرف این ادما کل شخصیت طرفشونو میبره زیر سوالا
    :)))))))))))
    ولی خنده دار بود ، منکر این نیستم که نباید این حرفو به بچه میزد ، اصلا نمیشه که همه وزیر و وکیل و مدیر بشن که اتفاقا این کارا مهم تره به نظرم هر کسی برای زندگی خودش و خانوادش تلاش کنه قابل احترامه
    پاسخ:
    مادره اعصاب معصاب نداشت طفلک:))
    یه معلم داشتیم معتقد بود به بچه هایی که درس نمیخونن زیاد نباید فشار آورد چون بلاخره جامعه رفتگر و بنا و کارگر و حمال هم نیاز داره همه که نباید دکتر و مهندس بشن:)) حرفش درست بود فقط ادبیاتش ضعیف بود:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">