همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

ببخشید!

پنجشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۱۹ ب.ظ

توی جوشن کبیر یک عبارتی هست که مى‌گیم: "یا کٓریمٓ الصَّفْح"

معناش خیلى جالبه! یک وقتی یک کسی تو رو می‌بخشه، اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یه‌جوری نگات می‌کنه که تو می‌فهمی هنوز یادش نرفته؛ یه‌جورایی انگار که سابقه‌ی بدت رو مدام به یادت میاره ولی یک وقتی، یک کسی تو رو می‌بخشه و یک‌طوری فراموش می‌کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی اصلا هم به روت نمیاره... به این نوع بخشش میگن صَفح.

و خدای ما این‌گونه است... از صمیم قلب می‌گیم: "یا کٓریمٓ الصَّفْح" 

بیاییم توی آخرین روزهاى سال همدیگه رو به معنای واقعی ببخشیم و بگذریم تا بخشیده بشیم. 


#همین

  • حامد سپهر

نظرات  (۱۳)

  • آقای سر به هوا :)
  • چقدر قشنگ:)
    ناراحت بودن از کسی مشکلی حل نمیکنع
    پاسخ:
    مثل بار یه که همیشه رو دوشمونه
  • لوستر ال ای دی سقفی
  • ان شاالله که بتونیم
    پاسخ:
    اگه بخوابیم میتونیم
    سلام :)

    خیلی قشنگ بود حامد جان ... خیلی
    پاسخ:
    ممنون از لطفت جناب قدح
    عمیقا لذت بردم از این پست
    : )
    پاسخ:
    ایشالا بتونیم عالمان با عمل باشیم
  • مریــــ ـــــم
  • چه قشنگ
    باشه من بخشیدمت
    پاسخ:
    خدا رو شکر:))
    ما خدا نیستیم که
    گاهی نمیشه کریم الصفح بودن رو نمایش بدیم
    گاهی واقعا نمیشه
    حتی اگر 99 درصد آدم ها رو همین طوری ببخشیم برای یه درصد آدمها جایی برای بخشش نمی مونه
    پاسخ:
    حداقل حق الناس رو میتونیم ببخشیم اگه حتی نتونیم حق النفس رو ببخشیم، حق الله رو هم خدا خودش میبخشه:)
    چه قشنگه این نوع بخشش :)
    ولی فکر کنم ما آدما میتونیم این شکلی ببخشیم ولی خب بالاخره ته ذهنمون خاطره ش وجود داره و کاریش نمیشه کرد.
    پاسخ:
    حداقل میتونیم به روی طرف مقابل نیاریم
  • بهارنارنج :)
  • دو مدل داره،
    آدمایی که کار بدگردن وهمون لحظه سرشون فاطی کردم ازین حجم از بیشعوریشون و خودشون متوجه کارشون شدن،از لحظه ای که حرفام تموم شه میشم ادم قبل جوری که انگار هیچی نشده
    اما گروه دومی که کار بدی کردن و به هردلیلی نشده به روشون بیارم و پررو تر ادامه دادن،اینا ادم میرنا،چون خیلی کارای مهم تری تو زندگیم دارم که بخوام انرژیمم حرومشون کنه حتی ممکنه موقع دعا اسمشونبیاد ذهنم دعاشون کنم..ولی به هیچوجه دیگه کنارشون راحت نیستم،تاجایی که ممکنه برا آرامش خودم جایی اونا باشن نمیرم،میرم جایی که خوش بگذره،چون انگار من تو نگاهاشون میبینم که میگن هرچی کردم خوب کردم:|
    پاسخ:
    همون که گفتی؛ فقط برای آرامش خودمون این لطف رو در حق خودمون بکنیم
    بهترین کار رو میکنی

    دوست دارم ساعت ها این متن رو بلند بلند برای خودم بخونم و هزاران هزار بار از خدای مهربون تشکر کنم ...
    و یاد بگیرم بخشش رو ...
    پاسخ:
    بخشیدن کار ساده ایی نیست باید تمرین کنیم تا به اون حد از توانایی برسیم:)
  • بهارنارنج :)
  • باید یکیو استخدام کنم بعد من بیاد غلط تایپیامو اصلاح کنه:|
    پاسخ:
    همینکه منظور رو میرسونه خوبه :)  من خودم اشتباه تایپی زیاد دارم معمولا:))
    ممنون که میخونید
    از اون جالب تر اینه که بدی هامون ا تبدیل به خوبی میکنه
    ماها گاهی خوبی های دیگرونم به بدی هاش میسوزونیم وقتی بهمون بدی میکنه خوبی هاش یادمون میره؛(
    یا مبدل السیئات بالحسنات
    پاسخ:
    خدا خیلی کریمه ، کریم یعنی کسی که نمیتونه نبخشه:)

  • کلمنتاین ‌‌
  • حس میکنم خواستنی نیس, نمیدونم
    پاسخ:
    بخشیدن!!؟
  • کلمنتاین ‌‌
  • فراموش کردن
    پاسخ:
    همه چیز دست خودمونه بجز بخشی که کاریش نمیشه کرد و باید ازش دور بشی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">