همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

رئیس نامحسوس

شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۵۴ ق.ظ

یه برنامه ایی تو کانال من و تو پخش میشه بنام رئیس نامحسوس (حالا دوستان  نیان ایراد بگیرن که چرا کانالهای ماهواره رو نگاه میکنی) توی این برنامه که شاید خیلیهاتون هم دیدین مدیر عامل شرکت با یه گریم متفاوت به شعبات شرکتش سر میزنه و تحت عنوان یه کارگر یا کارمند چند روزی کنارشون کار میکنه و از نزدیک در جریان مسائل شرکتش و مشکلات پرسنل و حتی میزان علاقه مندی و تعهدشون به سازمانشون قرار میگیره

حالا کاری ندارم این برنامه یا برنامه هایی شبیه این بیشتر هدفشون معرفی یه برند خاص و تبلیغ در مورد اونهاست ولی نفس عمل خیلی جالبه

توی شرکتی که کار میکنم سرپرست یه تیم حدودا بیست نفره هستم که در بین تیمهای دیگه‌ایی که تو شرکت داریم، نفراتش کم تنش‌تر و با کیفیت‌تر و سریعتر کار میکنن و این موضوع برمیگرده به میزان صمیمیت و ارتباطی که بین نفرات تیم داریم و یه جورایی کم و کاستیهای همدیگه رو پوشش میدیم

من به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه سعی کردم همیشه در کنار تیمم باشم نه در مقابلشون

( البته این موضوع چندان هم به مذاق بالاییها خوش نمیاد که من همیشه طرف نفرات باشم تا مدیرها)

همیشه سعی کردم باهاشون همفکری کنم و خود رای نباشم همیشه سعی کردم در جریان مشکلات و مسائلشون باشم تا بهتر باهاشون کار کنم مثلا من میدونم که خانوم اصغر آقا شاغله و شیفت صبح نمیتونه اضافه کار بیاد و باید صبحها بچه شو نگه داره به همین خاطر اصغر آقا رو همیشه شیفت بعدظهر اضافه کار مینویسم بااینکه از نظر قوانین داخلی شرکت اضافه کار غیر هم شیفت ممنوعه ولی این کمک کردن به اصغر آقا باعث میشه کارش رو در هر زمانی با کیفیت و به موقع انجام بده و یا مثلا محسن که بچه دیالیزی داره و مجبوره بیشتر از دو روز در ماه مرخصی بگیره در حالیکه اینکار هم ممنوعه ولی همین رعایت کردن شرایطش باعث میشه روزهای دیگه بیشتر کار کنه تا نبودنهاشو جبران کنه.

حتی باید هوای محمد رو هم که تازه نامزد کرده رو داشته باشم که بنا به شرایطی که قرار داره دوست داره روزی چند بار با نامزدش دل بده و قلوه بگیره و همیشه با یه لبخند گوشی بدست یه گوشه وایمیسه و با نامزدش گپ میزنه با وجود اینکه صحبت کردن با گوشی همراه در زمان کار هم ممنوعه ولی من این اجازه رو بهش میدم و در عوض تا حالا نشده محمد کاری رو دیر یا ناقص یا بی کیفیت تحویل بده.

این فرمول ساده موفقیت تیم ماست.

میخوام بگم آقای رئیس جمهور، آقای مسئول، آقای مدیر کل، آقای مدیر عامل، اقا یا خانم ... یه لحظه از پشت اون میزهاتون بیایید بیرون برید وسط مردم دردشون رو از نزدیک حس کنید مثلا به عنوان یه آدم بی پول و مریض برید به بیمارستانها یا به عنوان یه شاکی برید به دادگستریها یا به عنوان یه مالک برید شهرداریها یا به عنوان یه مغازه دار برید اداره مالیات یا ... برید و لمس کنید و کاری بکنید و اگر کاری از دستون بر نمیاد بهونه نیارید و استعفا بدید.

 

#همین

  • حامد سپهر

نظرات  (۲۱)

خوشا بر احوالتان که با خلق خدا مدارا میکنید
پاسخ:
لطف خداست ما کاره ایی نیستیم:)
  • بهارنارنج :)
  • چون میخواین که باهم باشید..
    خواستن
    امان از روزی که یکی نخواد:)
    پاسخ:
    امان از اون روز!
    دمت گرم😊😊

    پاسخ:
    دم شما هم گرم که اینجا رو میخونید
  • محبوبه شب
  • تمام قد می ایستم و با افتخار براتون دست میزنم
    خیلی خوبه که هوای همکاراتون، زیر دستیاتون، یا هر چیز دیگه ای که اسمشه، رو دارین
    واقعا دمتون گرم
    پاسخ:
    ما فقط  وظیفه‌مون رو انجام میدیم
    شما خیلی لطف دارین
    دم شما هم گرم
  • بانوچـه ⠀
  • چند سال پیش تلویزیون ایران یه سریال عربی به اسم مدیرکل پخش می‌کرد که اونم با گریم متفاوت به جاهای مختلف سرک می‌کشید و چه اختلاس‌ها که کشف نشد.
    پاسخ:
    بله یادمه
    ولی تو ایران متاسفانه شرایطی پیش اومده که خیلی جاها مدیرها با زیر مجموعه‌شون باهم میخورن
    پدرم چند ماه بود در شرکت ساختمان سازی کار میکرد
    اما پیمانکار مبلغ قابل توجهی از حق و حقوق و اضافه کاری هایش را نداد
    باقی روسا هم پشت پیمانکار درآمدند و نه تنها بیکارش کردند، بلکه به باقی پیمانکارها هم سفارش کرده اند استخدامش نکنند
    نامردی و بی عدالتی بیداد میکند
    پاسخ:
    دقیقا حرفم همینه
    وقتی رهبر یه کشور تاکید بر خصوصی سازی و برون سپاری میکنه طبق اصل ۴۴ شاید در ظاهر خیلی اتفاق خوبیه و باعث رونق تولید و رقابت سالم میشه همون چیزی که تو نقاط مختلف دنیا شاهدش هستیم ولی در عمل چی اتفاق میوفته؟ شرکتهای بزرگ رو میخرن اونهم باچه پولهایی! یعنی در اصل پولی نمیدن یه مبلغ ناچیزی میدن بقیه هم توافق میکنن طی چندین سال از سود شرکت پرداخت کنن در حالیکه اهلیت کسی که این شرکت رو میخره جای سوال داره و خیلی از کسایی که این شرکتها رو میخرن اصلن از بدنه تولید نیستن و فقط دلال هستن همونها بعد خرید شرکت رو میدن دست پیمانکار اونهم چندنفر استخدام میکنه اون وسطها هم با بیمه تبانی میکنه براشون بیمه رد نمیکنه و سر آخر یا اخراجشون میکنه یا پادرهوا نگهشون میداره
    اینه بلایی که سر تولید و کارگر میاد
    شما کاندید شو من حاضرم بهتون رای بدم. واقعا بی شوخی هرکسی تو هرجایگاهی سعیش بر این باشه که همه چیز خوب پیش بره، بدون کم و کاستی مطمئنا خوب پیش خواهد رفت. متاسفانه مشکل جامعه ما اینه که اشتباهات ندونسته رخ نمیدن اگر اینطوری بود شرایط در این حد بغرنج نبود و قابل کنترل بود، یعنی من میدونم کارم رو درست انجام نمیدم و شرایط رو درست مدیریت نمیکنم ولی بخاطر منافع خودم همین روال رو پیش میگیرم.
    ما بچه بودیم شبکه دو یه فیلمی پخش میکرد، فکر کنم اسمش آقای مدیر بود. یه فیلم‌ سوریه ای یا تُرکی بود، دقیقا عین همین رئیس نامحسوس من و تو بود.
    پاسخ:
    ما رو قاطی این بازیا نکنید تو رو خدا:)))
    ما حوصله ی فحش شنیدن نداریم
    توی همین قضیه بنزین یک نفر از نماینده ها به نشانه اعتراض مجلس رو ترک نکرد یک نفر حرکتی نزد این نشون میده اون صندلیها زیاده از حد چسبناکه
  • شارمین امیریان
  • سلام.
    واقعا همدلی و درک کسایی که باهاشون کار می کنیم خیلی اثرات خوبی داره. منم اینو تو شغل خودم تجربه کردم.
    پاسخ:
    دقیقا همینطوره
    وقتی به کسایی که باهاشون کار میکنی انرژی مثبت میدی انعکاسش رو دقیقا حس میکنی
    باعث میشه از کنار هم بودن لذت ببرید و کار هم بهتر پیش میره
    احسنت
    هزار آفرین
    حیف و صد حیف که آدمایی مثل کم هستن...
    بهتون افتخار می کنم
    و آفرین به پدر و مادری که چنین فرزندی دارن
    خدا اونا رو برا شما و شما رو برا اونا حفظ کنه
    زنده باشید...


    احیانا کدوم شرکت کار می کنید بیام جزو تیم شما؟:)))

    رئیس جمهور بشید رای میدم بهتون....:)))
    پاسخ:
    شما لطف دارین اینا وظیفه ماست
    خدا پدر مادر شما رو براتون حفظ کنه
    اینایی که نوشتم هدف تعریف از خودم نبود منظورم پاراگراف آخر بود
    رئیس جمهور کلید میخواد ما نداریم:))
  • محمد رضا
  • همدلی خیلی مهمه

    این فیلمی که گفتی تدیدم اما یه فیلم تو همین مایه ها قبلا دیدم از تلویزیون به نام مدیرکل شاید همون باشه, فیلمش عربی نیست؟ ماله سوریه, مدیر یه معاون داز خلاف کار هم داره به اسم ممدو!
    پاسخ:
    کاش این همدلی رو مسئولا با مردم داشته باشن
    اینم که گفتم فیلم نیست یه برنامه ست
    بله می دونیم....
    ولی آدمایی مثل شما گاهی نیاز هست از خودشون تعریف کنن... که بعضی ها اگه به گوششون رسید احیانا اگه شنوا بودن خجالت بکشن و عمل کنن.....
    بیا ما کلید دارم میدیم به شما:)
    پاسخ:
    ما کار خاصی انجام نمیدیم که به همه اعلامش کنیم این چیزهارو هم اونا بهتر از من و شما میدونن ولی اهل عمل نیستن
    یه نفر شیش ساله بایه کلید دهن هممون رو آسفالت کرد من نمیخوام دومی باشم:))
    سال‌ها پیش یه سریال سوری پخش می‌شد به اسم مدیرعامل، ما عاشق اون سریال بودیم. مدیرعامل هر هفته گریم می‌کرد و به بخش‌های مختلف مجموعه‌اش سر می‌زد و اینجوری جلوی رشوه و بخور بخور و از زیر کار در رفتن کارمندها رو می‌گرفت.
    همیشه حسرت می‌خوردم که کاش یه چنین مدیری تو ادارات مام باشه که خودش دزدی نکنه و جلوی دزدی بقیه رو هم بگیره.
    متاسفانه هیچ وقت هم محقق نشده و نخواهد شد. چون ما اغلبمون به یه سری رانت خوری و پارتی بازی کوچیک عادت کردیم.
    دم شما گرم که تو این شرایط وانفسا هوای زیردست هاتون رو دارید.
    پاسخ:
    بله یادمه اون سریال ،این برنامه هم شبیه اونه البته بیشتر سعی داره وجدان کاری رو ترویج کنه
    لطف شماست
    اونها هم زیر دست من نیستن چندتا دوستیم دور هم با یه هدف مشترک
    روایت داریم طرف n ساله نماینده مجلسه، یه بار محض رضای خدا از اون تریبونی که در اختیار داره پا نشده خودش رو معرفی کنه. زخم بستر هم نمیشن.!
    فیلم‌ مدنظر منم همونه که ثریا گفت.
    ما برا نشست فصلی پستی که کار میکردیم هربار تو یکی از شهرهای استان جلسه داشتیم، بله آمار میدادیم فلان شهر سلامت روان صددرصد، بیسار شهر استعمال دخانیات صفر. یه بار تو شرایط روحی نامناسب برا خودم مراقبت صوری زدم جان خودم ارجاع به روانپزشک آورد. مسئله اینجاست که چقدر از این آمارها درسته؟! اصلا چند درصد از افراد جامعه درست مراقبت میشوند؟! نامه پشت نامه میاد که شاخص استان نباید بیاد پایین هرکاری میکنید بکنید ولی شاخص نیاد پایین. آقا بیایید قبول کنیم که همه چیز شده دروغ، خودمون رو گول میزنیم. نماینده ها بجای دفاع از بنزین یا هر قانون و حقوق طبیعی ما مردم، فوری بعد از انتخاب شدن شروع میکنن چیدمان مدیریت های نهادهای دولتی شهر رو تغییر میدن، تغییر برا چی؟! خب معلومه موقعیت ایجاد کردن برا آدمای خودشون. بابام میگه: دولت مردان نمیگن که چهار سال زمان خدمت به خلق الله دارم پس باید حسابی تلاش کنم، میگن: چهارسال زمان دارم جیب خودمو و اطرافیانم رو از پول بادآورده این مردم پُر کنم و برم. حالا نمیگم همه ولی خیلی ها بجای خدمت خیانت میکنند، این وسط هستن افرادی که با جون و دل برا کشور کار میکنن.
    من یکم دلم پُر بوده انگار :)))
    پاسخ:
    اتفاقا روایت داریم یه نماینده ایی هم به نماینده های دیگه گفته شما چطور تو این چند ماه اول نیومده وضعتون به این خوبی شده؟ یکه بهش میگه : کاری نداره کافیه با قانونی که تصویب میشه مخالفت کنی فرداش یه چک میفرستن جلو در خونه تون به همین راحتی
    بعدشم بندگان خدا توی کل طول عمرشون چهار سال همچین فرصتی نصیبشون میشه اون چهار سال رو انتظار نداشته باشین بیان به فکر شما باشن البته بلا نسبت اونایی که وجدان کاری دارن
    دکمه لایک را زده از کادر خارج میشود.
    پاسخ:
    یه موزی ساندیسی هم برمیداشتین:))
    کاش همیشه همه جا همه همینطور بودن. ان‌شاالله شما هم همیشه همینطور بمونید و هیچوقت نا امید نشید‌. (:
    پاسخ:
    ایشالا خسته و ناامیدمون نکنن
    قدیما تلوزیون نشون میداد مدیرکل، فکر کنم عربی بود
    تلوزیون یه مصاحبه کرده بود با نماینده های مجلس قیمت گوشت و برنج و ازشون میپرسید هیچکدوم خبر نداشتن
    پاسخ:
    کسی که تو خونه های آنچنانی زندگی میکنه و ماشینهای میلیاردی سوار میشه انتظار نداشته باش درد مردم رو حس کنه .
    قیمت گوجه فرنگی سر کوچه شون چه هزار تومن باشه چه بیست هزارتومن براش فرقی نمیکنه که
  • פـریـر بانو
  • خدا حفظتون کنه...


    مسئله اینه که ببینن هم ککشون نمی‌گزه! طفلی به اسم وجدان در وجودشون گم شده! :/
    پاسخ:
    خدا شمارو هم واسه پدر مادرتون حفظ کنه
    بله متاسفانه وجدانی نمونده براشون کاش میشد از یه جایی یخورده وجدان براشون خرید!
  • دختر خرداد
  • به قول بقیه خدا شما رو حفظ کنه همین قدر که حواستون بهشون هست و زندگی های سختشون رو سخت تر نمیکنید یا به قول سهراب آب رو گل نمیکنید یعنی همون قسمتی که باز سهراب میگه بوی ناب آدمیت میدین شما ،اگه اوضاع به این نحو در اومده قطعا فرمول مشخصه چون تاریخ عکس این بدبختی رو نشون داده ،وقتی یه پادشاه ایران زندگی رو جوری برای مردمش میسازه که اون زمان کارگر آ م های خانم برای دوران متولد شدن بچه هاشون مرخصی با حقوق میگرفتن و خیلی موارد دیگه یعنی نمیخوان اوضاع از نفع خودشون به نفع مردم بچرخه
    پاسخ:
    دوستان لطف دارن شما هم همینطور:)
    ما کاره ایی نیستیم هرچی هست لطف خداست
    بله متاسفانه باید قبول کنیم وقتی یه عده تصمیم و هدفشون بر بهتر شدن اوضاع نیست پس انتظاری بیشتر از این نمیشه داشت
    سلام
    مشکل اینجاست که اینارو میدونن ولی انقدری وجدان ندارن ک بهش عمل کنن.وقتی ک ی مسئولی میره بین مردمی ک ب مشکلاتشون رسیدگی کنه و درجواب فردی ک میگ پول فیزیوتراپی ندارم میگه خودت بمال:///// چه انتظاری میشه از این قماش داشت دیگ؟
    پاسخ:
    ما هم با انتخاب همچین آدمایی یجورایی مقصریم خیلی وقتها هم با بیتفاوتیهامون مقصریم
    اگه هر بخشی از جامعه اینطور عمل کنه که ایران میشه گلستان.
    پاسخ:
    باید همه همت کنیم متاسفانه با یه گل بهار نمیاد
    سلام آقای سپهر ...
    هیچوقت پیاده کردن این روش به مذاق خیلیا خوش نمیاد چون بهشون یاد میده مسئولیت بپذیرن وقتشونو بذارن برای شناخت ...
    این روش های شما که باعث موفقیتتون شده یه جورایی استفاده از روانشناسی صنعتی -سازمانی به حساب میاد.... امیدوارم همیشه همینطور موفق باشین:)
    پاسخ:
    بله معمولا بهم این تذکر رو میدن که تو نفراتت رو بی انظباط بار میاری ولی من برام زمان و کیفیت مهمه
    حالا من بشخصه چیزی از روانشناسی صنعتی نمیدونم فقط کاری رو که حس میکنم درسته انجام میدم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">