همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

بافتنی ها

جمعه, ۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶ ب.ظ

کسی که روز اول، فرمول گره زدن نخ کاموا و قواعد بافتنی ها رو نوشته، بی شک عاشق ترین آدم با هوش دنیا بوده .اونهم اینکه گره خوردن میتونه گرما ایجاد کنه حالا اون گره خوردنه نخ کاموا باشه یا دوتا دست تو یه روز زمستونی!

مهم نیست سرمایی بوده یا نه. مهم اینه که حساس ترین دقیقه های یک روز زمستانی رو کشف کرده.

مگه میشه دست آدم گرم نباشه و انگشت هاش بتونن گلوله برفی درست کنن.

اگه دور هم باشیم و ژاکت دست باف پوشیده باشیم و هر کدوممون یه لیوان چای داغ داشته باشیم، سر چله زمستون، هم سردمون نمیشه و خوشحالیم.

از من بپرسی بهت میگم شال گردن ها روده دراز ترین محرم اسرار های دنیا هستن. رج به رج که بافته می شدند یا صدای یه مادر خسته رو شنیدن، یا قربون صدقه های یک دخترک عاشق.!

شال گردن ها کارشون رو خوب بلدن، اینکه بپیچن دور گردن دلبند کسی و نذارن سرما بخوره.

اندازه ی بعضی از شال گردن ها بخشی از فاصله ایه که بین دو نفر وجود داره.

فاصله ای که یک نفر دونه به دونه با دلتنگی گره شون زده . 


#همین




  • حامد سپهر

نظرات  (۲۸)

میدونم یک پست کاملا احساسی هست اما یک سوالی پیش میاد، اگر این بافتنی رو سفارش داده باشیم و یک نفر که حتی ما رو نمیشناسه این شال، کلاه و... رو بافته باشه، تکلیف چیست؟؟
پاسخ:
لباسها افسانه خاص خودشون رو دارن اینکه با کی خریدی یا از کجا خریدی یا کی خریدی میتونه برا خودش یه حسی رو ایجاد کنه
بافتنی بافتن سخته مثل عاشقی.
پاسخ:
هرکه فیل خواهد جور هندوستان کشد:)
  • آسـوکـآ آآ
  • واقعا همینطوره حامد خان. شالگردنها خیلی محرم اسرارن :)
    پاسخ:
    همه اهل دردن ها :))
  • حـ . آرمان (استاد بزرگ)
  • زیبا بود
    پاسخ:
    ممنون زیبا خوندین:)
  • شارمین امیریان
  • چه قدر شاعرانه =)
    پاسخ:
    ممنون که خوندین خانم امیریان:)
    منم همیشه فکر می کنم عاشقانه ترین هدیه یک شال گردنه به شرطی که دونه به دونه ی گره ها به دستِ خودِ عاشق باشه :)))
    پاسخ:
    چه شود اون هدیه:)
  • بوبک جان
  • چقدر قشنگ نوشتین این متن رو... شبیه نویسنده ها :)
    یکی از فانتزی هام اینه عاشق یکی بشم و برم بافتن رو یاد بگیرم و براش شالگردن ببافم. البته برا حرفه و فن دوران راهنمایی شالگردن و کلاه بافتم با کمک مامانم ولی خب یادم رفته.
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون:)
    حتما یاد بگیرین به درد میخوره:))
  • بهارنارنج :)
  • الان اینجا فقط بادو خاکه کمین کردیم توخونه
    ببخشید حس پست خراب کردم::
    پاسخ:
    ایشالا تموم میشه میدونم چی میگین چند روز پیش اونطرفا بودم
    واجب شد برم بافتنی یاد بگیرم
    پاسخ:
    بلد نیستی!!؟ وای برتو:))
    ولی فکر کنم اون طاووسه که براش جور هندوستان میکشنا
    پاسخ:
    جفتشون محصول هندوستانن:))
    تا حالا اینجوری قانع نشده بودم. :D
    پاسخ:
    :))))
    هیچوقت ندیدم هیچ مردی کاموا ببافه😐
    قطعا یک خانم اون و کشف کرده
    پاسخ:
    حتی بهترین آرایشگرهای زنانه و بهترین آشپزها هم آقایون هستن:)
    @ماریا
    دلم میخواست برای تولدت برات یه شالگردن عاشقونه ببافم اما حیف تولدت چله تابستون بود☺
    شاید یه روز بافتم و تابستون بهت دادم 😊
    پاسخ:
    ماریا برات متاسفم :))
    تاحالا دیدی یه اقا میل بگیره و برای عشقش شالگردن ببافه؟؟؟


    چرا متاسف؟!!
    پاسخ:
    چون کادوش تاریخ گذشته میشه دیگه:))

    ندیدم:)
    بی صبرانه منتظر زمستون میشه😊
    و زمستون فصل تولد بهترین دوستشِ و خودم بهترین هدیه ام براش

    امیدوعرم اینارو نخونه😂😂😂😂😂
    پاسخ:
    ایشالا که بخونه:)))
    واقعا هم عاشق هم باهوش
    جدن هوش ریاضی میخواد
    سرهم کردن میل و کاموا بعد از یه مدت عادی میشه ولی اول،اون طراحی اولیه مث معماری میمونه.یکی زیاد و کم بشه،تا ته بهم میخوره.
    پاسخ:
    معلومه شما خیلی واردی :)من هیچوقت سر در نمیارم از اینکار:)

    میبافم اما هرچی که هست بهم یاد دادن یا طرح ها و الگوها رو از اینترنت یاد میگیرم.
    ولی هربار تو ذهنم همین جمله رو مرور میکنم که اولین نفر،چه هنری،چه هوشی و چه ذوقی داشته...هنرمند واقعی اونه...چطور این چیزها به ذهنش رسیده؟ چقد آزمون و خطا کرده؟ فکر و قلبشو باید طلا گرفت
    پاسخ:
    واقعا برام جالبه بدونم کی به ذهنش رسیده
    اتفاقا عجیبتر از اون کارکرد دستگاههای جوراب بافی و ماشینهای بافندگیه که اصول کارشون واقعا عجیبه
    اصلا کاموا و میل بافتنی منبع انرژی هستن
    تنها هنری که دارم به نظرم همین بافتنی باشه که البته چند ساله کنار گذاشتمش:(
    چند روز پیش به مامان میگفتم بریم کاموا بخریم میخوام شال کلاف ببافم برای خودم.
    فانتزی ترین هدیه ای که میشه به محبوب داد همین شال بافتنی کار دسته
    که متاسفانه از اونم محرومیم :)
    پاسخ:
    ایشالا یکی از اون خوباشو واسه مراد میبافین:)
    مراد مال شباهنگه ها :)

    میاد شاکی میشه

    پاسخ:
    اجازه شو ازش میگیریم:)))
    من با اوجان خودمم حال نمی کنم دیگه چه برسه با مراد مردم :(
    پاسخ:
    :))))
    @آلاء

    من خرابِ مرام و عاطفه ی توام دختر
    پاسخ:
    قابل توجه آلا خانوم:)
  • Aimless Dandelion
  • کاش اشیا راز نگه دار نبودن،حرف میزدن ...
    همون حرفایی که به دلایل مختلف زده نمیشن و باعث جدایی و حسرت میشن...
    پاسخ:
    البته یکسری رازهایی که اشیا میدونن همون بهتر که فاش نشن:)
    @ماریا
    از اون اموجی ها که چشماش قلبِ
    امسال رفاقتمون بیست سالِ میشه

    دیدید چقد خوشحال میشه😊😊😙برم از الان شروع کنم تابستون تموم شه😅
    پاسخ:
    ایشالا رفاقتتون همیشگی باشه:)
    تعبیر خیلی قشنگی بود :)
    پاسخ:
    قشنگ خوندین ممنون:)
  • مریــــ ـــــم
  • اینطوری تو گفتی من دلم خواست بافتنی یاد بگیرم
    پاسخ:
    حتما یاد بگیرین به درد میخوره؛)
  • פـریـر بانو
  • یه جایی هم‌ نوشته بود:
    شال‌گردن‌ یکی از عاشقانه‌ترین هدیه‌هاییه که هر دختری می‌تونه به معشوقش بده. :)
    با خوندن پست، یهو یادش افتادم...
    پاسخ:
    هرکی اینو گفته واقعا عاشق بوده:)
    واقعا گاهی اوقات یک گره میتونه از هزاران گره در آینده جلوگیری کنه
    گره ای که امروز میزنیم و فرداها باز میشه
    پاسخ:
    گره بزنیم تا گرههای دیگه ایی بوجود نیاد
    دیدگاه جالبیه:)
    کامنت یه سال پیشم رو الان جواب می‌دی؟؟؟؟
    پاسخ:
    کامنت رو همون موقع جواب داده بودم ولی نمیدونم بجای تایید رفته بود توی هرزنامه ها
    ظهری که داشتم هرزنامه هارو پاک میکردم یهو دیدم
    خلاصه ببخشید:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">