همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

زندگی بعدی

پنجشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۰۲:۲۲ ب.ظ

بر اساس یک افسانه ی قدیمی ماه گرفتگی روی بدن ،محلی رو که در زندگی قبلی از اونجا کشته شدید رو  نشون میده.

توی حموم داشتم همه جای بدنم رو بررسی میکردم تا یه ماه گرفتگی یا نشانه ایی پیدا کنم تا بدونم توی زندگی قبلی از کجا کشته شدم، هیچ جایی رو پیدا نکردم . نکنه سکته کردم یا از کهولت سن مردم یا اینکه دچار خفگی توی آب شدم یا....

به زندگی قبلی اعتقادی دارین اصلا؟

بارها شده واسه اولین بار جایی رفتم ولی یه حسی بهم میگفت که من قبلا اینجارو دیدم یا همینطور آدمایی که برا اولین بار بود میدیدمشون ولی احساس کردم که میشناسمشون و قبلا جایی دیدمشون. احتمالا برا همتون این قضیه پیش اومده و تجربه ش رو داشتین.

هندوها معتقدند آدمها مدام در حال مردن و متولد شدن هستن و موقعی از این عذاب رهایی پیدا میکنن که وقتی مردن کنار رود گنگ سوزونده بشن و خاکسترشون به رودخانه ریخته بشه تا روحشون آزاد بشه ( فیلم "فریاد مورچگان" از محسن مخملباف رو ندیدین اگه پیدا کردین حتما ببینید)

با همه این حرفا من دوست دارم اگه یه روزی دوباره متولد شدم یه موزیسین به دنیا بیام، چیزی که خیلی وقتا حسرتش رو خوردم که چرا از بچگی سفت نچسبیدمش و ادامه ش ندادم


#همین

  • حامد سپهر

نظرات  (۲۱)

سلام
این تصورات و اعتقادات واقعیت داره مگه !!
پاسخ:
فکر میکنم واقعیت داره
هر چی آرزوی خوبه مال شما...
پاسخ:
ممنون همچنین
خب اگر اینجوری باشه که خیلی‌ها ماه‌گرفتگی ندارن تو بدنشون به نظرم این نظریه مردوده :)
این خیلی ذهنم رو درگیر میکنه که چرا این اتفاق انگار قبلا برام رخ دادهف یا این صحنه تکراریه
اما تناسخ رو هم نمیتونم بپذیرم
چون با منطق دینی و اعتقاد به معاد نمیخونه
پاسخ:
مسله پیچیده اییه چون بقول شما با اعتقدات دینی سنخیت نداره
زندگی قبلی و بدی چیه عمو؟ همینی که داریو بچسب
پاسخ:
آرزو بر جوانان عیب نیست:))
  • بهارنارنج :)
  • من قبول ندارم:|
    شما ولی کهولت سن داشتی من یادمه تو دنیا قبلی
    پاسخ:
    :)))))
    خب لو نمیدادی:))
    ولی توی زادگاه من معتقدند که ماه‌گرفتگی روی بدن وقتی به وجود میاد که موقع ماه‌گرفتگی زن حامله به جایی از بدنش دست بکشه. اون‌وقت همون‌جای بچه‌اش دچار ماه‌گرفتگی میشه...
    پاسخ:
    آره اینم شنیدم
  • آقای سر به هوا :)
  • نوچ اعتقاد ندارم
    ادم هارو هم چون همه مثل همن اینجوری فکر میکنی:)
    پاسخ:
    کجا آدما مثل هم هستن؟
    این اصلا درست نیست اصلاااا...
    با چیزی که دیدم میگم...
    پاسخ:
    خب نظرا متفاوته در اینمورد:)
    دقیقا چی دیدین؟
    علما و عرفا م میگن تو عالم ذر بودیم قبلا
    و این تصورات برای همونه
    و اینکه ما زندگی ای که الان درش قرار داریم و نشونمون دادن و خودمون انتخاب کردیم که باشیم هیچکس زوری به این دنیا نیومده
    من ماه گرفتگی دارم خیلی هم دوسش دارم اما ربطی نداره بنظرم
    چطور میتونم از پا مرده باشم!!!!
    اگه گلوله هم به پام بخوره نمیمیرم😂😂😂
    پاسخ:
    شما احتمالا تو زندگی قبلی آشیل فرمانده یونانی ها بودی چون اونهم تیر به پاش خورد:))
    من اینطور فکر میکنم که شاید اون صحنه های اشنا رو تو خوابایی که بعدش یادم نمونده دیدم و تو ناخوداگاهم هست و یهو واقعیشو میبینم
    خیلی باحاله ، ولی خیلی وقته این اتفاق برام نیوفتاده
    پاسخ:
    توی خوابهایی که یادمون نمونده هم این اتفاق میتونه بیوفته
    این روح ما شبا کجاها که نمیره:))
    آخه خودم یه نفر رو توی اربیل عراق دیدم که خیلی برام آشنا بود ولی ادعا میکرد تا حالا از اربیل بیرون نرفته
    سلام

    اون مثال هندی، اسمش سَمسارِه یا همون تناسخ هست که هم عقلی هم نقلی رد شده!

    اینی هم که شما می‌فرمایید آدما براتون آشنان برمیگرده به عالم ذر...
    پاسخ:
    سلام
    این عالم ذر که ما بهش اعتقاد داریم شاید اونا بهش اعتقاد ندارن همونجور که ما به باور اونها اعتقاد نداریم نداریم
    اگه یه درصد بتونم عدالت خدا روقبول کنم با همین قضیه ی تناسخه:))
    .
    من دوست ندارم یه بار دیگه دنیا بیام ولی اگه چاره ای نباشه، دوست دارم همسایه ی گوته اینا باشمدتو آلمان:))
    پاسخ:
    تو عدالت خدا که شکی نیست این تفاوت دیدگاه ماست
    احتمالا ما اگه همسایه گوته هم باشیم از شانسمون از اون همسایه ها میشه که ماشینشو جلو پارکینگ ما پارک میکنه:)))
    من ماه گرفتگی رو در جایی از بدن دیدم که هر کار بکنه حتی گلوله هم بخوره قابلیت کشتن فرد رو نداره

    بخاطر همین موضوع زمانی که پستو خوندم خنده ام گرفت و مخالفت کردم.

    *هرچند من جسارت نمیکنم ، شاید این موضوع درست باشه، حق با شماست تو هر زمینه ای ممکنه نظرات متفاوت باشه
    پاسخ:
    مورد داشتیم طرف با خون دماغ شدن هم مرده:))
    نه منم اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم هدفم این بود ببینم دوستان نظرشون چیه تو اینمورد
  • علیـــــ ََ
  • بهش میگن عالم ذر ولی خوب خیلیا قبولش ندارن و خیلیام قبولش دارن.

    حالا در موردش چند تاسوال پیش میاد:
    1. اگه ما قبلا توی یه دنیای دیگه بودیم و زندگی کردیم، حالا چرا دوباره باید زندگی کنیم؟ از کجا معلوم بعد که مردیم باز نریم یه دنیای دیگه و همین جوری هی ادامه داشته باشه زندگیمون؟

    2. ما توی این دنیای کارایی رو میکنیم که توی عالم ذر انجام دادیم حالا این مسئله پیش میاد که ما از خودمون اختیار نداریم! چون داریم یه سری کارهایی رو به صورت اتوماتیک از عالم ذر انجام میدیم و حق انجام کار جدیدی رو نداریم.
    پاسخ:
    کلا مسئله پیچیده اییه این قضیه ، چون اطلاع درستی از ساختار جهان هستی نداریم اینا همش حدس و گمان ماست و یا چیزهایی که نقل قول شده
    بقول شما وجود یه عالم موازی یکم دور از ذهنه
    همه چیز که به اعتقادات برنمی‌گرده!
    تناسخ رو بزرگترین فلاسفه عالم از جنبه عقلی رد کردن!
    دین و خدا و پیغمبر به کنار...
    پاسخ:
    ولی من فکر میکنم نظریه ایی که بیشتر از همه نظریه ها ازش حرف زده شده و درباره ش کتاب نوشته شده و تحقیق شده همین تناسخه و احتمال وجود داشتنش بیشر از نظریه های دیگه س
    یعنی به نظر شما چیزی که زیاد درموردش حرف زده بشه به معنی ثبوت یا اثباتش هست؟؟!!!!!!

    من حتما به شما توصیه میکنم کتاب های فلسفی اگه علاقه دارید مطالعه کنید مخصوصاً از ملاصدرا در این مورد
    تازه نظرات فیلسوفای غربی بماند که با عقل رد کردن...
    پاسخ:
    نه اتفاقا حدس زدم از جوابم اینجوری برداشت بشه
    ولی من نظر خودمو نسبت به این موضوع گفتم که شاید اینجوری باشه که روح از بین نره و در هر زمان در کالبدهای متفاوت ظهور کنه گاهی توی کالبد حیوان یا درخت یا یه انسان دیگه از یه کشور دیگه
    حقیقتش اصلا علاقه ایی به مباحث فلسفه ندارم ممنون از توضیحاتتون
  • פـریـر بانو
  • من اعتقاد زیادی به این جریان ندارم ولی رویای شیرینیه به هرحال! اگه همچین جریانی وجود داشته باشه من دوست دارم یه نقاش یا عکاس خوب باشم تو زندگی بعدیم! هرچند دلم می‌خواد محدودش نکنم و بگم یه هنرمند! :)
    پاسخ:
    دقیقا همینه ، اگه حتی یه رویا هم باشه ،شیرینه که آدم واسه اونموقع هم آرزو کنه اونیه که دوست داره باشه
    ولمون کن عامو! همین زندگی که هست را جمع کنیم حالا مهم نیست اون زندگی چی شده :/
    من اعتقاد ندارم بهش اما به عنوان یک فانتزی میتونه چیز مفرحی باشه :)
    پاسخ:
    منم بیشتر قسمت فان این قضیه رو دوست دارم:)
    داشتم اینجا رو میخوندم رسیدم به نظر آلاء که گفته بود میگن که ما خودمون اومدنمون رو انتخاب میکنیم و قبلا بهمون نشون دادن و هیچ‌کس زوری نیومده!
    این نظریه به نظر من رد میشه، یعنی این همه زجر و بدبختی و خون‌جگر داریم هممون میخوریم اختیاری بوده؟ یعنی مثلا اون شخص معتاد یا مریضی که روزی صدبار ارزوی مرگ میکنه اختیاری بوده؟من که نمی‌تونم بپذیرم این رو.
    پاسخ:
    خب معلومه که همش هم اختیاری نبوده
    این نظریه جبر و اختیار فکر کنم جزو نظریه هاییه که دعوا بر سرش هیچوقت تموم نمیشه:)
    چقد خرافات!
    راستش دوست عزیز من!(فقط من!) این که" شما رفتی یک جایی و ..." یک پدیده روانشناختی به اسم دُژاوو هست ، یعنی اشنا پنداری ..حالا این اصلا یعنی چی!؟! ببینید ذهن ممکنه تحت یک سری شرایط شروع کنه به ساختن خاطرات جعلی ، خاطراتی که وجود نداشتن و صرفا مثل مونتاژ پراید هر تیکه اش از یک گوشه و سوراخی پیدا شده و شده این!
    در این زمینه(زندگی قبلی و یا بعدی) هم یک سری مطالعات انجام شده، اولا که زندگی بعد از مرگ علم فعلا میگه :i dont know
    ولی زندگی قبل از مرگ قابل بررسی هست و اون هم اینه که در ازمایشی یک فردی رو هیپنوتیزم کردن و در مورد خانه اش در چهل سال پیش پرت و پلاهایی فرمودن! در حالی که این خانه 25 سال بیشتر عمر نداشت، پس نتیجه اینکه زندگی قبلی وجود نداره و صرفا میتونه یک حالت های پریشان گونه ای باشه که حتی برای خودمم پیش اومده(دوستان احساس غریبی نکنن یه وقت!! )
    بزار پیچیده ترش کنم، وجود ما در نقطه اغاز از ترکیب اسپرم و تخمک و تشکیل زیگوت شروع میشه و پس از تقسیم های پی در پی و تمایز و نمو ما به صورت قریب به کمال پس از 9 ماه از رحم خارج میشیم ، و رشد و نمو ادامه پیدا میکنه و میشیم اینی که الان هستیم، الان یکی میشه این قضیه رو با زندگی قبلی برای بنده روشن کنه..یا فقط من کله ام روی قرمه سبزی میده
    لعلکم تفلحون!
    پاسخ:
    چقدر به اینی که فکر میکنی درسته مطمئنی؟؟
    شاید هم اون نظریه درستتر باشه
    البته من بیشتر جنبه فان و فانتزی قضیه منظورم بود
    ۹۰درصدتناسخ برای من اثبات شده ولی چرا دانشمنداها پشت پرده نگاه داشتن خدا میدونه🎲🎲🎲🎲🎲🎲
    پاسخ:
    خیلی از کسانی که طرفداران بیداری هستن این نظریه ی تناسخ رو باور دارن و ترویجش هم میدن، اونا معتقدن روح بعد از مرگ انتخاب میکنه در قالب دیگه‌ایی به دنیا برگرده و تمام خاطرات زندگی گذشته رو فراموش کنه و همه‌ی اینها در مسیر تکامل و بیداری انسان و رفتن به بُعد بالاترِ

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">