همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

خاله زنک طور

دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۰ ق.ظ

اسم بچه خواهر شمسی خانوم رو گذاشتن" تداعی"!!

چند روز پیش هم همکارمون شیرینی بچه ش رو آورده بود که اسمش رو گذاشتن "وندا" !! اولین سوالی که به ذهن میومد این بود که وندا دختره یا پسر!

توی احادیث هست بهترین کادوی هر پدر مادری برا بچه شون، نام نیک هستش

پدر مادر عزیز فکر فردای بچه ت رو هم بکن که بزرگ میشه و چهار نفر تو جمع میخوان صداش کنن

درسته اینچیزا عقیده شخصی هرکسیه و قابل احترامه ولی بلاخره ...

 

پ.ن: آهان یادم رفت که صبا هم که تو آمریکا زندگی میکنه و بارداره میخواد اسم بچه شو بذاره" دلاور"!

 

خیلی خاله زنک طور بود نه؟!

 

# همین

  • حامد سپهر

نظرات  (۲۹)

تداعی خیلی خونوکه
فکر کنم وندا را راحت تر بگیم اسم دختره تا اینکه بگیم اسم تداعی پسرانه است یا دخترونه? :|
پاسخ:
تداعی یعنی به خاطر آوردن !
وندا درسته یه اسم باستانیه ولی الان مرسوم نیست
تداعی که خیلی قشنگه، آدم یاد دختری با کفش‌های کتانی میوفته فقط امیدوارم تداعی شون آخرش دختر فراری نشه:)
اسم عجیب غریب نشنیدین پس:)

اِلیف، آرشاویر، اشکمهر، محمد کیامهر، آرشیدا، وانیا، بِنسون، شایمین، کاسپین و....



پاسخ:
آخه تداعی اسم نیست که:))
وااای بر ما:))
فکر کنم باید در آینده منتظر اسمهای عجیب غریب تری هم باشیم

و یا یعنی یه چیزی شما را یاد یه چیز دیگه بندازه، درسته? :/ (کلا این اسم گوشه اش بازه)

وندا ایرانیه? :) عجب
خوب از بس این اسمها را نذاشتن مرسوم نیست
میدونی من میگم اسم خوش آوا باشه معنیش هم خوب باشه
پاسخ:
وندا در اوستا به معنی ستایش کننده س
دقیقا همینطوره اسم باید حداقل تو دهن بچرخه:)

خاک بر سر اون که اسم بچه ش را میگذاره الیف :/
پاسخ:
الیف هم اسم ترکیه ایه معمولا منطق ترک زبان میذارن سلیقه س دیگه
وندا اسم باستانی نیست، وندیداد یکی از بخش‌های اوستاست.
کلا مد شده هر کسی اسم عجیب‌تری برای بچه‌اش میذاره اصرار داره باستانیه:)
حالا اینا خوبه اسم یه بچه تو برنامه رادیو هفت پائورا چیستا بود :))

البته چیستا باز خوبه اسم یکی از بهترین شاگردای منم بود چهار سال پیش:)
پاسخ:
آخه چند روز پیش که شنیدم سرچ کردم دیدم نوشته در اوستا به معنی ستایس کننده س
پائورا دقیقا یعنی چی!!!؟
من با همون چیستا هم مشکل دارم:))
داری می‌گی سرچ کردم:) توی گوگل همه چیز قرار نیست درست باشه:)
معنای پائورا رو نمی‌دونم، لغت‌نامه‌ها هم کمکی نکردن بهم:)
منم داشتم، ولی چون چیستا یه دختر استثنایی با یه هوش خارق‌العاده بود هر معلمی کیف می‌کرد از داشتنش، بنابراین دیگه مشکلی ندارم :)
پاسخ:
بعله درسته همه اطلاعات گوگل هم درست نیست
تنها چیستایی که میشناسم و اتفاقا موفق هم هست خانوم چیستا یثربی نویسنده و کارکردان و بازیگر تئاتر هست
اسم چیستا شاهرخی رو هم یه جایی گوشه ذهنت نگه دار، به زودی اسمش رو زیاد خواهیم شنید:)
پاسخ:
ایشالا که عاقبت بخیر باشه
دلاور😅😅😅
اسم همسر منم خیلی خاصه، طوری که میرن ثبت احوال ثبت احوال قبول نمیکنه و میگه این اصلا اسم نیست!!!!! میگن باشه تو شناسنامه یچی بذار ما خودمون اون اسم خاص و صدا میزنیم خداروشکر تو شناسنامه محمد میذاره...
خانوادش اون اسم و صدا میزنن خانواده ما اسم شناسنامه رو
پاسخ:
حالا اگه خانواده شون رو بشناسین بیشتر تعجب میکنین
از این موارد خیلی زیاده
سلام
تداعی !!!! چیزی که من فکر میکنم اینکه شاید پدر و مادر خودشون از اسم هایی که خوشایند خودشون نیست رنج می برند به خاطر همین تصمیم می گیرند که یه اسم عجیب و غریب که ملموس نییت بزارند شاید دلشون آروم بگیره اما خب این وسط آینده بچه فاکتور گرفته میشه ، خودخواهی که شاخ و دم نداره
امیدوارم این اسامی رو شناسنامه نگرفته باشند و بچه هنوز شانس آورده باشه
پاسخ:
اسمش رو گذاشتن و ثبت شده
متاسفانه خیلی وقتا یه اسمهایی میذارن که بچه که بزرگ میشه ازش متنفر میشه و مجبور میشه عوضش کنه
یا اینکه بچه رو به یه اسم دیگه ایی صدا میزنن در حالیکه اسم شناسنلمه ایشش یه چیز دیگه س
  • الهه آبان
  • ولی بر خلاف چند تا کامنت قبلی، به نظر من از همه‌شون جالب‌تر، دلاور عه. یه حالت خاصی داره:))
    پاسخ:
    عمرا اگه اسم بچه تون رو تداعی بذارین:))
    والا برادر من اسم دخترش رو که الان نُه سالشه "فاطمه حورا" گذاشت، کل دوست و آشنا و فامیل براش خرده گرفتن. بعد خودشون یه اسم هایی انتخاب کردن، بس که سخته و به زبون نمیاد یادم نمیمونن.
    پاسخ:
    الان اسم برادر زاده تون رو یه عده فاطمه و یه عده حورا صدا میکنن اینجوری نیست؟
  • گابـ ـریئل
  • وِندا خارج از ایران( ینی اروپا و آمریکا و اینا:/) اسم خیلی رایجیه . و اولین باره می‌شنوم که میگن اسم ایرانیه!:/
    پاسخ:
    اینو نمیدونستم!
    مثلا من دوتا خواهرزاده ام کیانا و دیانا  هستن !
    شاید یه اسمی الان جالب باشه اما توجه کنیم که گذر زمان فرهنگ عوض میشه و بهتر یه چیز بذاریم بدرد بخوره مثلا خاور×!
    پاسخ:
    خدا حفظشون کنه
    کیانا و دیانا اسمهای رایجی هستن
    خاور رو هم شنیدم احتمالا ارادت خاصی به کامیون خاور داشتن:))
    منم اسم بچه نداشته‌مو میذارم "به یاد آوردن" دیگه هی ازش نمی‌پرسن معنی اسمت چیه.
    دلاور خیلی خوبه. آدم شاد میشه صداش می‌کنه. ولی امیدوارم یه بچه لاغر و منزوی و تنبل نباشه :))
    خدیجه و خسرو و شیرین و پری و لیلی و بیژن و سیمین و ... چه کم از وندا دارد؟ چشم‌ها را باید شست. جور دیگر باید دید...

    پاسخ:
    یه همسایه داشتیم تو کردستان اسم شوهرش سلام بود هرکی اسم شوهرش رو میپرسید میگفت سلام میگفتن علیک سلام:))

    ایشالا دلاور به دنیا بیاد ببینیم واقعا در حد دلاور هست یا نه:))
  • بهارنارنج :)
  • 😳😳وندا؟:|
    پاسخ:
    بله وندا :)
    نه دیگه
    معمولا منطقه ترک زبان میذارن فرق داره با اینکه از همه جا اسم اون نویسنده هه را بذارن
    پاسخ:
    حالا شاید ترک زبانهایی باشن که مثلا تو اصفهان زندگی میکنن اونا هم میتونن بذارن :)
    نه اصلا. "فاطمه حورا" صدا میکنن همه. "محمدامین"مون رو هم محمدامین صدا میکنن. فقط زنداداشم که "شکوفه" است رو شوکو صدا میکنیم. :))
    منم اگر در آینده دختر دار بشم احتمالا یکی از این اسمها رو براش انتخاب کنم:
    http://uupload.ir/files/kodv_screenshot_۲۰۱۹-۱۲-۰۲-۱۲-۵۷-۰۵.png
    پاسخ:
    اسمهای قشنگی انتخاب کردین خاص هستن
    ولی فاطمه حورا خداییش سخته:)
    ای بابا :) یا من نمی تونم منظورم را خوب بیان کنم
    یا شما متوجه منظور من نمیشید
    یا شدید ولی به روی خودتون نمیارید :)

    من دارم میگم این همه اسم ترکی
    اون وقت یهو این اسم میاد میشه? بعدشم مطمئنید ترک های ایران هم اسم های ترکهای خارج براشون همونقدر عادیه? خانم نسرین خودشون ترک هستن
    پاسخ:
    متوجه منظورتون شدم
    توی کامنتها هم گفتم انتخاب اسم یه خورده سلیقه ایی شده و زیاد به عرف جامعه توجه نمیشه
    توی شهرهای ترک زبان اسمهای زیادی دیدم که بیشتر ترکیه ایی بوده مثل نارین یا آیسل
    در ادامه اسم "تداعی" خواستم بگم نظرتون در مورد نوتیفیکشن چیه؟:)
    پاسخ:
    نگو که رو بچه این اسمو گذاشتن!!!
  • شارمین امیریان
  • سلام.
    حالا شاید وندا و تداعی و دلاور وقتی بزرگ شدن خیلی هم از والدینشون به خاطر اسمی که براشون گذاشتن ممنون باشن!🙂
    یه خانمی هم اسم پسرش رو گذاشته بود کارن. بعد واسه این که مادرشوهرش نگه این چه اسمیه و چرا اسم مذهبی نذاشتی بهش گفته گذاشتیم محمدکارن!😉
    پاسخ:
    سلام
    ایشالا که همینطور باشه چون فکر میکنم نسل اونها پر از اسمهای غیر معمول باشه
    بله دیدم این مورد رو که به اونجور اسمها یه محمد اضافه میکنن و وقتی هم تو گوشش اذان میگن و اسمش رو میذارن اول محمد اسم میذارن
  • محبوبه شب
  • @نسرین
    یاد بچه های سایت خودمون افتادم : )))
    جیم یادت بخیر

    حالا یه دوستی هم اصرار که اسم پسرشو بذاره تیمور --__--
    پاسخ:
    تیمووور:))) فکر کن یه بچه قنداقی رو تیمور صداش کنی:)))
    ما با نام ائمه و سلام و صلوات به زور نسل نیمه سوخته شدیم وای به حال این گودزیلاهای دهه نودی!
    خدا خودش ختم به خیر کنه
    پاسخ:
    همینطوره واقعا
    اینا با این اسمها خفن تر هم میشن:))
  • بانوچـه ⠀
  • این اسم ها هم چند سال دیگه جا میفتن.
    پاسخ:
    حتما
    شاید هم اسمهای عجیب و غریب تر از این
    خدارو شکر می کنم که خانواده ی من
    ما بچه ها شون که در سه دهه مختلف به دنیا اومدیم فارغ از جو دهه ها اسممون رو به زیبا انتخاب کردن...
    من خودم اسم دختر داییم تانیا هست بعد نمی تونم تلفظ کنم همش می گم تاینا.... :))
    یه آندیا هم داریم.... :)) اینا رو تو خونه اینجور صدا میزنن تو شناسنامه فاطمه...
    من به هردو شون می گم فاطمه...
    هرچی هم بهشون می گیم نکنید این کارو فکر زمان بزرگی شون باشید
    اصلا گوش شنوا نیست...
    خدا آخر عاقبت همون رو ختم به خیر کنه..
    ببخشید زیادی حرف زدم:)))
    پاسخ:
    طفلکیا دو اسمه میشن براشون سخته
    اطرافیان هم براشون سخته چون هرکی با یه اسمی صداشون میکنه
    ممنون از کامنتهای خوبتون:)
    در مورد کامنتامم خواهش می کنم:)
    پاسخ:
    لطف دارین:)
    دیگه یاد گرفتیم اول جنسبت رو میپرسیم بعد اسمشو
    پاسخ:
    دقیقا همینطوره
    من میخوام اسم‌ پسرم رو بذارم چنگیز، میخوام از بچگیش ابهت داشته باشه :)))
    پاسخ:
    :)))
    یکی اسم بچه شو گذاشته بود رستم بزرگ که شد میترسید صداش کنه:))
    حتما واقعا هم رستمی شده بود؟:)))
    پاسخ:
    حتماااا:)))
    فقط اسم نوه ی عمه ام :
    " دیاکو"
    اخه چرا!!!
    آدم یاد موتور هوندا یا موتور یاماها میفته

    یه استاد داشتیم که میگفت: بچه هایی که اسم هاشون اسم اولیا خدا و ائمه نیست و تو خانواده مسلمان هم به دنیا اومدن
    اون دنیا، بچه ها شکایت والدین رو به خدا میکنند بخاطر اسم هاشون.
    پاسخ:
    حالا بازم دیاکو خوبه یه اسم اصیل ایرانیه نمیدونم چچرا رو موتور گذاشتنش
    اسمهای من درآوردی آدمو اذیت میکنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">