همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

دختری که کشته بودید مرد!

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶ ق.ظ

روی میز کارم یه فرم گذاشتن که باید امضا کنم و رونوشتش رو به حراست و کارگزینی و مدیرمون بفرستم تا اخراجش کنن!

این سومین باریه که بهش فرصت دادن تا ترک کنه ولی تا حالا نتونسته، یه دختر ۲ ساله و یه پسر پنج ساله داره تو یه خونه‌ی ۴۵متری که ماهی دو میلیون کرایه‌شو میده زندگی میکنه باباش سرطان داره و بیشتر وقتشو باید به دوا درمون پدرش بگذرونه حقوقش هم تعریفی نداره ولی بچه‌ی کاری و سربه‌زیریه اما امان از اعتیادش!

دومین باری که بهش اخطار داده بودن زنش اومده بود شرکت که التماس کنه که اخراجش نکنن، یکی بود بیچاره‌تر و مستاصل‌تر از خودش.

خیلی وقتا به این فکر میکنم من آدم اینجور مسئولیتها نیستم جایی که بالا و پایین کردن حقوق چند نفر دستت باشه جایی که باید واسه بیست و چند نفر تصمیم بگیری جایی که باید بخاطر چند دقیقه بیشتر گپ زدن و خندیدنشون توبیخشون کنی جایی که باید برگه مرخصیشون رو امضا نکنی و جایی که باید کاری رو بهشون محول کنی که یه وقتایی وظیفه اونا نیست و جایی که باید برگه اخراجشون رو تو این وضعیت اقتصادی امضا کنی!

جایی که باید قضاوتشون کنی!

چرا وقتی وقتی یکی یه اشتباهی میکنه بجای اینکه دستش رو بگیریم مچش رو میگیریم؟ 

چرا وقتی یکی یه اشتباهی میکنه قاضی‌القضات میشیم براش؟ اصلا کی این اجازه رو بهمون داده؟

چرا به یاد اشتباهات خودمون نمیوفتیم؟ و به اینکه اگه خودمون تو اون موقعیت بودیم شاید بیشتر گند میزدیم؟

شاید آزاده نامداریها رو هم ماها میکشیم و الان هم دست از سر جنازه‌شون هم برنمیداریم!

 

زیر فرم نوشتم به دلیل کمبود نیرو با اخراج ایشان موافقت نمیشود.

 

#همین

  • حامد سپهر

نظرات  (۲۰)

  • شارمین امیریان
  • سلام.
    اگه کاری و سر به زیره، چرا می‌خوان اخراجش کنن. مگه اعتیادش آسیبی به بقیه یا به کارش می‌زنه؟

    چه قدر جمله آخرتون خوب بود. مطمئنم نتیجه این کارتون رو خیلی عالی می‌بینید. 😊
    پاسخ:
    خب قوانین حراست شرکت این اجازه رو نمیده وگرنه تا حالا به کسی یا کارش آسیبی نزده
    لطف دارین شما ممنون
    دم شما گرم
    پاسخ:
    ما کاره‌ایی نیستیم
    مرد بزرگی هستی حامد
    پاسخ:
    نه بابا اونطوریا هم نیست
    ما پرونده‌مون سیاهتر از همه‌س
  • ریزوریوس ❤:)
  • آزاده نامداری اشتباهش برداشتن روسریش نبود، بلکه اشتباهش چادر سر کردن بود.
    پاسخ:
    حالا اینکه اصلا چادر داشتن یا نداشتن کار مارو توجیه میکنه یا نه بازم نمیشه قضاوت کرد
    چه کار خوبی کردید! والا مشکل از اونجایی هست که نیروی کار بیکار و معطل بیرون زیاده و موقعیت شغلی کمه. اگرنه به گمونم توی سیستم های مدیریت منابع انسانی جدید، کمک می کنند تا نیروی کاری به اون سطح مطلوب برسه نه اینکه کلا حذفش کنند.
    پاسخ:
    وقتی نیروی کار توی بیرون زیاده خطر اخراج فرد خاطی بیشتره و این فرصت دادن رو سخت میکنه
    خط آخر...
    دمتون گرم
    پاسخ:
    دم شما هم گرم که خوندین
    ممنونم
  • آقای سر به‍ راه
  • نمیشه بهش 3 ماه مرخصی اجباری بدون حقوق بدین مه باید حتما ترک کنه تو این مدت؟
    از بیکاری دائمی بهتره
    تازه خیلی کمپ های ترک هستم شنیدم نیازی به حضور دائم اونجا نیست
    پاسخ:
    دو دوره بهش مرخصی دادن که بره کمپ ترک کنه رفته و ترک کرده ولی دوباره شروع کرده 
    اینکه اعتیاد یه بیماریه یا جرم نمیشه راحت نظر داد
    من با بخش قضاوت نکردن‌تون موافقم اما با بخش دوم نه.
    درباره نامداری(که از طرفداران سفت و سختش بودم). قضیه قضاوت نبود. اینکه این مجری تلویزیون چادریه یا نیست، تو سفر خارج بی‌حجابه یا نیست اصلا مسئله من نبود. چیزی که باعث شده بود من دوسش داشته باشم حجابش نبود اصلا. اما چیزی که نامداری رو از اوج به حضیض کشوند ریاکاری بود. وقتی عکساش لو رفت می‌تونست خیلی کارها بکنه از جمله سکوت. اما اومد با چادر نشست جاوی دوربین و زل زد تو چشم من و دروغ گفت. منم چادری‌ بودم یه دوره و ممکنه وقتی رفتم خارج حجابمو بذارم کنار، این یه حق انتخابه به کسی هم ربطی نداره. اما وقتی اومد توجیه کرد و ادامه داد به بازی از چشم من افتاد.
    الان که فوت کرده خیلیا ناراحتن ولی نمی‌دونم دلیل اینکه وقتی یه نفر فوت می‌کنه چرا باید همش بیاییم خودمون رو متهم کنیم و بابت انتقادهای گذشته‌مون ازش حلالیت بخواییم؟! چون مرده باید تقدیسش کنیم؟!
    ما وقتی زنده بود ازش انتقاد کردیم و اونم وقتی زنده بود جواب داد حالا درست یا نادرست.
    اینکه یه زن جوون فوت کرده به خودی خود غم‌انگیزه به نظرم نیازی نیست چیزای دیگه رو هم بهش اضافه کنیم تا سوز قضیه بیشتر بشه.
    پاسخ:
    ریا کاری وقتی مسلم میشه که ما به همه جوانب اون موضوع واقف باشیم البته حتی تا این حد هم جایز نیست سرمون تو زندگی مردم باشه

    یکی از اساتید (که چون فوت شدن و خاطره‌شون هم شفاهی بود، و طبیعتاً امکان کسب اجازه ندارم، برای همین اسمشون رو نمیارم وگرنه خیلیا ایشونو می‌شناسن) تعریف می‌کرد زمان سربازیش افسر بوده توی خیابونا و ماشینا رو جریمه می‌کرده، یه روز صاحب خونه‌اش رو می‌بینه و طبیعتاً برحسب وظیفه باید جریمه‌اش می‌کرده ولی خب از نظر اخلاقی اینکه یکی حاضر شده تو شهر غریب به یه پسر تنهای جوون اعتماد کنه و خونه در اختیارش بذاره رو نباید جریمه می‌کرد! درگیر بین اخلاق و وظیفه می‌شه و نهایتاً تصمیم می‌گیره جریمه کنه ولی برگ جریمه رو خودش پرداخت می‌کنه!
    همهٔ اینا رو گفتم که بگم واقعاً دوراهی سختیه، اینکه همیشه مجبوری بین این یا اونی دست به انتخاب بزنی که هر کدوم برگزیده بشه بابت اون یکی باید عذاب بکشی...
    قضاوت هم که پر واضحه، کار خداست و توی کار خدا نباید تحت هیچ شرایطی، دخالت کرد...
    پاسخ:
    همیشه انتخاب کار سختیه بخصوص اینکه به تبعات انتخابت هم واقف باشی

    کاملن درک می‌کنم حس شما رو . و این روزها با یک چنین انتخابی رو به رو هستم. حالا به گونه‌ای دیگر... لعنت به مسئولیت
    پاسخ:
    واقعا دوراهی سختیه اینجور موقعیتها
    خوب کردین
    بفرستینشون مشاوره مثلا یا مرکز ترک اعتیاد
    پاسخ:
    دوبار رفته ولی اراده‌ ترکشو نداره
    درود بر شما 🌹🌹
    پاسخ:
    سلامت باشین ممنون🌹
    کسی که انتخاب می‌کنه وارد کار رسانه بشه همه جوانبش رو باید بسنجه. همون‌طور که از مواهب شهرت استفاده می‌کنن گاهی هم شهرت آسیب‌زننده می‌شه.
    منم نگفتم سر تو زندگی دیگران کردن جایزه!
    ایشون بعد از منتشر شدن عکساشون خیلی راحت می‌تونستن سکوت کنن، اما وقتی میای با چادر می‌شینی توجیه می‌کنی اسمی جز ریاکاری روش نمی‌شه گذاشت.
    اما اگر سکوت می‌کردن یه جو چند روزه ایجاد می‌شد و بعد فروکش می‌کرد.
    می‌گم از دنیا رفتن دلیل نمی‌شه کارهای قبلی رو توجیه کنیم.
    پاسخ:
    درسته که کارش اشتباه بوده ولی من اشاره کردم که کسی که اشتباه میکنه بجای اینکه مچش رو بگیریم باید دستش رو بگیریم
    پس بفرستید شون حتما مشاوره
    پاسخ:
    چشم البته اگه قبول کنه
    واقعا چرا وقتی یکی اشتباهی میکنه به جای دستش ،مچشو میگیریم ؟ کاش یاد بگیرم و یاد بگیریم کمتر قضاوت کنیم...
    امیدوارم حالا که همچین کار بزرگی در حقش کردید سر عقل بیاد و تصمیم قاطع بگیره برای ترک و زندگی سالم
    پاسخ:
    انگار توی کمین نشستیم تا از کسی خطایی سر بزنه و مچش رو بگیریم و به این فکر نمیکنیم که شاید این اتفاق برا خودمون هم بیوفته
    ایشالا
    درکل بیشتر ازینکه حواسمون به زندگی خودمون باشه سرمون تو زندگی بقیه است
    پاسخ:
    دقیقا همینه خیلی سرمون تو زندگی بقیه‌س در حالیکه میشه همین وقت رو روی زندگی خودمون بزاریم و خیلی موفق‌تر باشیم
    چقدر خط آخر خوب بود.
    امان از اون وقتهایی که آدم مجبوره کاری رو بر خلاف وجدانش انجام بده
    پاسخ:
    لطف شماست ممنون
    بله همینطوره البته انجام ندادنش هم سختیهای خودش رو داره
    خدا خیرت بدهد. یاد خاطره ای از خودم افتام.
    چند سال پیش شرکت پیمانکار ما به صورت منپاور جمعی حدود 30 تن را به کارگیری کرد تا بعد از سه ماه حدود 15 تن از آن ها را به صورت قراردادی یک ساله به کار بگیرد. البته من از آن موضوع آگاهی نداشتم.
    یادم هست در قسمتی که من مسوول آن بودم ده تن آمدند و تنها سه تن از آن ها کارها را به دلایلی واهی انجام نمی دادند و کار بین هفت تن دیگر تقسیم می شد. سه ماه پایان یافت و یادم هست یک روزی از من از همه جا بی خبر پرسیدند که ده تن قسمت شما چطور هستند و من راستش را گفتم. آن سه تن اخراج شدند. البته با آنها تماس گرفتم و از آن ها عذر خواهی کردم اما تنها تهدید به ضرب و جرح شدم!
    خلاصه بعد از آن هر وقت از من چیزی می پرسند که درباره رده بندی افراد است ابتدا می پرسم چطور؟
    پاسخ:
    البته توی این موارد باید سختگیری کرد تا فرق بین کسی که کاریه و اونی که از همون اول دل به کار نمیده معلوم بشه
    شما کار درست رو انجام دادی
  • نرگس بیانستان
  • سلام
    دم شما گرم
    کاش دلیل ترک شو پیدا میکرد اینطوری اراده براش ایجاد میشد
    پاسخ:
    دم شما هم گرم که اینجا رو میخونید:)
    معمولا نیاز به یه تلنگر دارن این آدما ، اون باید اتفاق بیوفته
    سلام خوبید؟

    خواستم بگم پس از ماه ها اومدم دوباره این پست رو خوندم و حالمو خوب کرد
    تو یه روز سرد بیمارستانی و توی یه شیفت سرد بیمارستانی و یه دل سرد بیمارستانی

    حالمو خوب کرد
    الهی که خدا حالتونو همیشه خوب کنه


    خواستم بگم خاک تو سر اون حراستی که نمی فهمه اون بدبخت تنها غارش برای فرار روانیش همون اعتیادشه

    خواستم بگم منم مدتهای طولانی داروی روان مصرف می کردم
    اونم یه اعتیاده

    خواستم بگم تو این دنیای سرد و سیاه باید یه چیزیو داشت که بهش اعتیاد داشت
    یه چیزی
    یا یه کسی
    اون بدبخت با اون توصیفی که از خونواده اش کردید، کم محق نبوده به نظرم
    پاسخ:
    سلام ممنون که بیاد بودین و ممنون از پیامتون و محبتتون
    واقعا همینطوره خیلی وقتا اعتیاد یا رو آوردن به مخدرها یا مسکنها یه جور فرار از اون شرایطیه که طرف داره زیرش له میشه به شرط اینکه اعتیادش به اطرافیانش هم آسیب نزنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">