همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

ما آدمهای ناتوان

دوشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۱، ۰۸:۵۳ ق.ظ

ما آدمها دل خوشیم به موشکی که به فضا فرستادیم. به هسته‌ی اتمی که شکافتیم و حتی بزغاله‌ای که خودمون از یک دی ان ای فرآوری کردیم. اما این جهان کشف نشده‌های زیادی داره. از کجا معلوم این جیرجیرکهایی که شبها شروع به آواز خوندن میکنن ما رو به یه اپرای مجانی مهمون نکرده باشن. شاید در نظر اونها آدمیزادهای بی‌فرهنگی جلوه کردیم که درست وسط اجرای اونها خوابمون برده!

اصلاً همین مارمولکی که روی دیوار سیمانی می‌بینی و جارو برمیداری و کمین میکنی، شاید عاشق شده باشه و هدفش از اومدنش لب پنجره اتاق تو، نگاه کردن توی حیاط خونه‌ی همسایه بوده! فکرشو بکن، درست لحظه‌هایی که قصد جونش رو کرده بودی خودش داشته داوطلبانه جونش رو فدای عشقش میکرده!

تو شمعدونی‌ها رو می‌چیدی لبه‌ی حوض و اصلاً حواست نبود که هر دفعه داری گلدونی که گلهای قرمز داره رو میذاری سمت راست حوض. شاید ماهی قرمزها اونقدرها هم کم حافظه نباشن و فکر کنن تو واقعاً ساکنان شرقی حوض رو بیشتر دوست داری که هر بار...

من فکر میکنم ما آدم ها اصلاً بلد نیستیم خودمون رو جای کسی بذاریم. ما آدمهای ناتوان!

 

#همین

 

  • حامد سپهر

نظرات  (۱۰)

  • مترسک ‌‌‌‌‌
  • و دقیقاً به خاطر همینه که همیشه گفتم و بازم میگم قضاوت کار خداست و ما نباید تو کار خدا دخالت کنیم!
    پاسخ:
    واقعا همینطوره ولی در عمل بیشتر ما واسه اشتباه دیگران قاضی‌القضات میشیم و برای اشتباه خودمون وکیل مدافع!
    آخی چه لطیف 😍😍😍
    واقعا هم؛ چی میدونیم ماها؟ چی می‌فهمه آدم؟
    پاسخ:
    ما آدما خیلی وقتا ادعای زیاد دونستن داریم وگرنه از خیلی چیزا بیخبریم!
    ممنون که خوندین:)
  • شارمین امیریان
  • سلام.
    چه‌قدر شاعرانه...
    و دلچسب!
    پاسخ:
    ممنون که میخونید
    نظر لطف شماست خانم دکتر:)

    اینطرف هم بنویسین:)
    به چه چیزهای کوچیک و ظریفی اشاره کردی ..
    پاسخ:
    ممنون از شما که خوندی:)
    من عاشق اواز جیرجیرک هام
    پاسخ:
    واقعا صداشون جالب و عجیبه:)
    فکر کنم با این توصیف و نگاه از نظر مورچه ها من یک آدم بیشعور و سنگدلم که دارم نسلشونو منقرض میکنم😓
    پاسخ:
    یه روز حضرت سلیمان از خدا میپرسه این مورچه رو برا چی خلق کردی و چه فایده‌ایی داره ؟ خدا بهش میگه تو توی زندگیت یه بار تا حالا این سوال رو پرسیدی در حالیکه این مورچه شصت ساله هر روز از من میپرسه سلیمان رو برا چی خلق کردی و چه فایده‌ایی داره:)
    شبای تابستون در و پنجره رو باز میذارم صداشون و بشنوم
    پاسخ:
    متاسفانه شهرهای بزرگ کمتر امکانش هست انگار اونا هم از شلوغی فراری هستن
    اگه امکانش و دارید تو حیاط خونه درخت بکارید و جیرجیرک هارو دعوت کنید به منزل
    پاسخ:
    حیاطمون بزرگه دار و درخت هم داره ولی جیرجیرک نداریم:( اونا هم از آلودگی فرارین
    یادم باشه جیرجیرکامون و براتون پست کنم😊
    پاسخ:
    ممنونم  :))
    خدای من:))
    من همیشه در مورد همه چیز این طور فکر میکنم :))
    پاسخ:
    چقدر خوبه این متفاوت دیدن اطرافمون:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">