همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

ماسکها رو بردارید

سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷ ق.ظ

میدونید چرا وقتی یه هواپیما داره سقوط میکنه ماسکهای اکسیژن داخل کابین فعال میشه و بالای سر مسافرا آویزون میشه تا مسافرا از ماسک استفاده کنن؟

دلیلش فقط تغییرات فشار هوای داخل هواپیما نیست، بلکه بخاطر اینه که اکسیژن، اون فرد رو نشئه میکنه تا در دقایق آخر سقوط هواپیما اون وحشت و رنج رو حس نکنه.

جامعه‌ی ما تبدیل به همون هواپیمای در حال سقوط شده و ما هممون یه ماسک اکسیژن روی صورتمونه تا اون عذاب و رنج رو متوجه نشیم و اون ماسک اکسیژن همین شبکه‌های مجازیه! 

وقتی یه سلبیریتی ازدواج میکنه یا طلاق میگیره، وقتی یه خواننده رنگ موهاشو عوض میکنه و خیلی اتفاقای دیگه یه نئشه‌گی کاذب به ما میده که باعث میشه توی حاشیه‌ی زندگی دیگران دنبال متن زندگی خودمون باشیم!

باید خیلی زود این ماسکها رو از صورتمون برداریم و به جای اینکه برده‌ی رضایتمندی باشیم باید جرات داشته باشیم تا آزادی ناشی از ناخرسندی رو تجربه کنیم.

هشتک زدن و انتشار عکس جوونهایی که دارن بیگناه اعدام میشن چاره‌ی کار نیست باید ماسکهارو برداشت و کاری کرد.

 

#همین

#نه به اعدام

 

 

  • حامد سپهر

نظرات  (۱۱)

  • مهدیار پردیس
  • دیگه تمومه ماجرا! ✌️
    پاسخ:
    ایشالا که ختم به خیر بشه👍
    آقای سپهر یه سوال
    الان اونی از معترضین که دو نفر را با چاقو زده کشته نباید کشته بشه؟ یا چون حکومتی ها هم آدم می کشَن این نباید کشته بشه؟ و اگر دومی نظر شماست اونوقت هرکدوم از حکومتی ها که کسیو بکشه مستحق این حکمه یا همشون؟

    صرفا برای آشنایی با نظرات مختلف پرسیدم
    چون به نظر خودم اون آقای رهنورد آدم کشته و نمیتونم پاکش کنم


    درباره ماسک اکسیژن جالب بود
    کمبود اکسیژن خودش بی قراری و اختلال شعور و اضطراب میده
    با خودم فکر می کردم اسیژن میدن به خاطر کمبود اکسیژن کسی نمیره شاید صرفا در اثر سقوط نمردن
    این نگاهتون و این زاویه دید خیلی برام تازه بود


    راستی امیدوارم سوال اول کامنتم باعث رنجشتون نشه، اگر شد بهم بگید و مجبور هم نیستید جواب بدید
    🌹🙏
    پاسخ:
    من کارشناس مسائل قضایی نیستم منهم یه شهروندم و دارم تو این جامعه زندگی میکنم و عقل من میگه که اگر واقعا قانونه ما این قانون رو از کجامون درآوردیم؟!
    آقای نجفی شهردار سابق تهران با قصد قبلی با اسلحه میره توی حموم معشوقه‌شو میکشه بعدش براش چندسال زندان حکم میدن اونهم اگر واقعا زندانی بشه بعدش برای یه معترض که فقط تهدید کرده و توی درگیری یکی رو زخمی کرده سه چهار روزه حکم اعدام میدیم درحالیکه حکم آقای نجفی بعداز چندسال با فشار رسانه صادر شد،
    اگر قانونه باید همه‌جا اجرا بشه و حکم محارب بودن یکنفر باید واقعا مشخص بشه منظور چه اقدامیه که حکم محارب داره.
    از همه‌ی اینها که بگذریم اصل حکم دست خداست و هیچکس در هیچ جایگاهی این اجازه رو نداره دستور گرفتن جان یکنفر رو بده، چیزی که در اکثر کشورها مشاهده میکنیم

    نه اتفاقا کامنتتون خوب بود:)
    سلام آقای سپهر
    مرسی وقت گذاشتید
    من اون بیچاره اعدامی اول را نگفتم، ایشون تهرانی بودن و من خودم متحیر و عصبانیم و اون اراجیفی که به عنوان ادله عنوان میکنن رو قبول ندارم
    من رهنورد را گفتم که تو مشهد دو نفر را کشته
    اون که دو نفر را کشته را میگم، نطرتون را برای اون میخوام


    آفرین نجفی را عالی اومدید
    احتمالا خانواده ی خانم نداشتند مابالتفاوت دیه را پرداخت کنن _حتما ما هم که باورمون شد!! چون مهریه های خانمها معمولا اینجا را درست می کنه_
    پاسخ:
    قبلا هم گفتم در مورد جرم آقای رهنورد ما چند ثانیه فیلم دیدیم البته بهمون نشون دادن و چیزی رو نشون دادن که لازم بود ببینیم نه بیشتر نه کمتر منهم تخصصی در این زمینه ندارم ولی صراحتا معتقدم که اگر قراره اجرای عدالت بشه باید برای همه این اتفاق بیوفته و در همون زمان نه اینکه اون چون معترض بوده سریعا حکم بدن و اعدام کنن که چشم مردم رو بترسونن، چون در اصل استفاده‌ی ابزاری شد از اعدام ایشون تا اجرای عدالت
    ضمن اینکه من کلا با اعدام هم مخالفم، میشد حکم حبس ابد بدن تا واقعا بررسی بشه
    طرف زده دونفرو توروز روشن زده بعدش میشه بیگناه.عجب
    ضمنا بعضی ازحکمها روبنابه مصلحت زوداجرامیکنندتا این جوانهایی تحت تاثی رسانه های غربی قرار میگیرند به خودشون بیان.
    بهنظرمن ایناییکه الان وسط هستند هیچکدومشون اصلا درک نکردند چرا دارند مبارزه میکنند .درصدزیادیشون تحت تاثیر لیدرهایی قراردارندکه خودشون جای امن هستندوازخون اینا استفاده میکنند.امثال سالومه ومسیح و...
    اگرغیرازاین بودبعدازازدستگیریشونن به التماس ولابه نمیافتادند.اگر واقعا اعتقاد داشتندبه مبارزاتشون هربلایی هم که به سرشون می امد بازم از حرفشون برنمیگشتند.کم نبودندکسانی که توانقلاب ۵۷دستگیرشدندولی باوجود شکنجه های سخت ازاعتقادشون برنگشتندوحتی زبانی هم چیزی نگفتند.
    پاسخ:
    بحث گناهکار بودن یا نبودن اون شخص نیست بحث اجرای حکمه، اگر واقعا ما معتقد به عدالت در رای دادن هستیم الان خیلیا رو من میتونم براتون مثال بزنم که بجای یکبار اعدام باید چندین بار اعدام بشن
    من برعکس شما فکر میکنم اولا همینکه این اعتراضات خودجوش و بدون لیدر هست خیلی مهمه و پیام مهمی داره که نفرت از این حکومت در لایه به لایه‌ی این حکومت رسوخ کرده و موضوع دیگه اینکه اینها واقعا میدونن چی میخوان و اتفاقا درکشون هم بالاست و اگر اجازه ندن که اعتراضاتشون به بیراهه نره و راه درستی رو طی کنه خیلی هم به نفع کشوره
    حکومتها چیزی که به شما نشون میدن که باید ببینید نه چیزی که واقعیت داره این یعنی جنگ رسانه که الان تشخیص درست یا نادرست بودن طرف حقیقت رو سخت کرده، اسیر جنگ رسانه نشید
    طبق قانون شما حتی اگر دزدی رو موقع اقدام به دزدی بگیرید نمیتونید حتی یه سیلی بهش بزنید چون جرمه بعدش من میتونم هزارتا فیلم از رفتار لباس شخصی‌ها براتون بذارم که مردم بی‌دفاع رو به قصد کشت زدن! اینا قصاص نداره؟ یا اگه اینا بزنن حقه ولی مردم بزنن جرمه؟؟!!
    تو اون چند ثانیه ولی آدم کشته
    اینکه قبل و بعدش چی بوده در قتل عمد اون آدم، تغییری ایجاد نمی کنه
    پاسخ:
    چرا فرق میکنه
    یه مثالی بزنم براتون: نیروی انتظامی یه ماشین رو میگیره که دوتا سرنشین داره و یک کیلو شیشه همراهشونه با هزارتا دلیل و مدرک میشه این دو نفر رو مجرم اعلام کرد یا بیگناه, اینکه ماشین مال کی بوده، راننده کی بوده، مواد کجای ماشین بوده، سرنشینها سابقه‌دار بودن یا نه، کسی لو داده یا پلیس شک کرده و کلی سناریو دیگه پشت یه همچین چیزی هست پس با یقین صددرصد نمیشه گفت یه نفر قاتل هست یا نیست
    راستش تو جمله ی اول پاسختون به جناب یا خانم دساحل، من باهاتون هم نطر نیستم
    اینکه بحث گناهکار بودن یا نبودن اون شخص نیست
    به نظرم گناهکار بودن یانبودن هر شخص، کاملا بحثه
    اون حکومت و مامورا و مزدوراش از یه طرف و آدم های معترض و کسایی که اون وسط قاطی میشن هم از یه طرف

    اینکه چون اونا فلان می کنن اینا هم فلان کنن راستش نظر من نیست
    پاسخ:
    من منظورم دقیقا نحوه‌ی رسیدگی به یک جرمه نه خود جرم
    این اعدام یه شو مسخره‌س برای مردم هراسی و براشون مهم نیست این وسط جون چندنفر پایمال بشه
    در ضمن ساده‌ترین حق یک مجرم داشتن وکیلِ اونهم نه مکیل تسخیری از طرف دولت
    آقای سپهر به خدا با اون قسمت وکیل دلخواه و مورد اعتماد هم موافقم
    ببخشید یه مریضی ساده می گیری میری پیش دکتری که خودت بهش اعتماد داری

    قتل اول (اعدام اول) اون جوون رو هم اصلا ننیتونم هضم کنم خوب! ولی دومی با مثال ماشین فرق داره اصلا دیدی کلیپ لحظه ی قتل رو؟ اگه دیذه باشید اینجور مثالهای ناهمخوان نمیزنید

    من حرفم اینه اگه بگیم چون اونا میکشن ما هم بکشیم و کسی که می کشه محاکمه نشه نتیجه فقط هرج و مرج و بیچارگیه
    دروغ میگم؟ تو هرج و مرج هم خدا میدونه چی پیش بیاد خوب

    الان مثلا میگن دختره کوکتل مولوتف ساخته
    خوب ببخشید میشه از کنار این رد شد؟ نمیگم اعدام بشه ولی نمیشه هم بخاطر شونزده ساله بودنش ولش کرد یا مثلا دو ماه بازداشتش کرد و برگردوندش خونه
    پاسخ:
    عرض کرد کلیپ درگیری چیزی بود که قرار بود منو شما ببینیم نه بیشتر نه کمتر و ما در جریان قبل و بعد ماجرا نیستیم
    کجای دنیا مجازات درست کردن کوکتل‌مولوتوف حکمش محاربه هست؟!! اونهم برای یه دختر ۱۶ ساله؟؟
    اسیر رسانه‌ها نباشیم
    در ضمن با اینم موافقم که میخوان ترس ایجاد کنن و اونقدر عجله دارن که یکی مثل اون آقای اول (اسنشون محسن شکاری بود درسته؟ خدا از سر گناههای هممون بگذره ایشونم رحمت کنه) معلون نیست و واقعا شبهه دار که چه عرض کنم انگار اشتباه بود قتلش و حقش نبود

    من حافظه درست درمونی ندارم امیدوارم اسمشو زیادی پرت ننوشته باشم
    خدا هممونو بیامرزه
    پاسخ:
    شبهه نداره بلکه دقیقا عمدی بودی اعدامش چون بلاخره چند نفر رو باید قربانی کنن تا چشم بقیه بترسه ولی بقول معروف این توبمیری از اون توبمیری‌ها نیست
    چرا سر چیزی که نظرمون شبیهه با هام بحث می گنید؟
    میگم که با اعدام برا اون دختر موافق نیستم
    پاسخ:
    بحثی نیست منم حرفتون رو تایید کردم
    کاش یه همین راحتی نوشتنش بود حامد....
    پاسخ:
    کاش:(
    قتل عمد نجفی یه مساله شخصی بوده و در حریم خصوصی خودش اتفاق افتاده.ولی اقدام به تهدید و ارعاب و قتل دیگران در ملا عام و امنیت عمومی رو از بین بردن توسط آشوبگران اتفاق افتاده و حکم این دو تا فرق می کنه.اقدام فوری و اشد مجازات برای مورد دوم به جهت ایجاد بازدارندگی و تامین امنیت عمومی هست.
    پاسخ:
    دوست عزیز قتل عمد یک جنبه‌ی خصوصی داره یک جنبه‌ی عمومی و در مورد جنبه‌ی عمومیش مدعی‌العموم مردم و دولت هستن، شما نمیتونی توی خونه‌ی خودت کسی رو بکشی و بگی چون حریم خصوصی منه به کسی مربوط نیست بعدش هم شهردار تهران یه آدم معمولی محسوب نمیشه
    اگر قرار به بازدارندگیه که اول باید قاتل فرزند یا همسر یا اسید پاش و رانتخوار و مفسد اقتصادی در اولویت اعدام قرار بگیرن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">